مركز مشاوره مركز مشاوره .

مركز مشاوره

چگونه زنان در روابط زناشويي ماهر شوند؟| بهبود رابطه زناشويي

در اين مقاله سعي داريم نقاط قوت زنان در رابطه زناشويي را بازگو كنيم و همچنين اشتباهات آن ها را نيز بررسي كنيم، بنابراين براي بهبود رابطه زناشويي خود اين مقاله را از دست ندهيد.
همان طور كه مي دانيد، رابطه جنسي يكي از مهم ترين اركان اصلي زندگي زوجين به حساب مي آيد. اگر هر دو زوجين از آن رضايت داشته باشند تبعات مثبتي در زندگي عاطفي و جنسي آنان رخ خواهد داد.
مهم ترين نكته در اين باره اين است كه زوجين موظف هستند در كمال احترام نسبت به سلايق هم رفتار كنند تا به تفاهم برسند.
زنان موفق در رابطه زناشوييدر يك رابطه جنسي لذت بخش، براي هيچ كدام از طرفين هيچ اجباري براي رابطه جنسي وجود ندارد. متاسفانه اكثر اوقات مردان پيش قدم مي شوند و زنان با بي ميلي و  به اجبار مجبور به همكاري مي شوند. شايد شما نيز تصور كنيد همه اين زنان سرد مزاج هستند در صورتي كه اين طور نيست! تحريك نشدن به طور كامل و اجبار براي دخول سريع، مي تواند يكي از دلايل امتناع بانوان نسبت به رابطه جنسي باشد. 
در قسمت بعدي به خصوصيات مرداني كه براي همسر خود شريك جنسي خوبي هستند اشاره خواهيم كرد:
1) اين مردان با حوصله و آرامش عشق بازي مي كنند. به همسرشان فرصت مي دهند تا با حوصله و پله پله تحريك شوند و براي يك رابطه جنسي لذت بخش آماده شوند.
2) اين دسته مردان در بستر هم با همسر خود صحبت مي كنند. اگر شما نيز از انجام اين كار اجتناب مي كنيد، بهتر است بدانيد صحبت هاي عاشقانه قبل از تحريك، هنگام تحريك و پس از ارگاسم به زن حس امنيت و آرامش القا مي كند.
3) مردان موفق در بوسيدن همسر خود مهارت دارند. آن ها با هر بوسه ي پر احساس خود قادرند پيام هاي عاشقانه به همسر خود منتقل كنند.
4) مردان ماهر قادرند با چشمان خود حس عشق را به همسر القا كنند همان طور كه مي دانيد، ارتباط چشمي گاهي از ارتباط كلامي موثرتر است.
5) مردان موفق با موهاي همسر خود بازي مي كنند. گيسوان بانوان، يكي از نقاط حساس و تحريك پذير براي آنان است.
6) مردان موفق حين رابطه جنسي از لمس كردن غافل نمي شوند. لمس كردن آتش شهوت زنان را شعله و تر مي كند.
7) مردان موفق همسر خود را ماساژ مي دهند و خود نيز از اين كار لذت مي برند. دستان شما قادر است انرژي حاصل از عشق و شهوت را به بدن همسر شما منتقل كند.
8) مردان موفق فقط در اتاق خواب مهربان و رمانتيك نيستند. هديه يك شاخه گل يا يك ابراز علاقه ساده مي تواند به يك زن حس ارزشمندي و محبوبيت را القا كند.
9) مردان موفق هميشه نسبت به بهداشت و آمادگي جسمي خود اهميت قائل هستند. چنين مرداني قبل از نزديكي، اندام خود را كاملا آماده مي كنند.
10) مردان موفق كاملا به همسر خود وفادار هستند اگر همسر شما حس كند تنها شريك عاطفي شماست بيش از پيش نسبت به شما اشتياق پيدا مي كند.
ارگاسم دروغين يا تظاهر به ارگاسمممكن است هر زني  در طول زندگي مشترك خود حداقل يك بار به ارگاسم دروغين تظاهر كرده باشد.
ارضا نشدن يك زن يك مشكل به حساب مي آيد اما با دروغ و پنهان كاري اين مشكل را صدها برابر بزرگ تر مي كنيد. مراجعه به سكس تراپيست مي تواند شما را از اين مشكل خلاص كند.
مشكل ارگاسم نشدن ربطي به سن و مدت ازدواج شما ندارد. در هر صورت شما با تظاهر به ارگاسم، به همسر خود خيانت مي كنيد. هر چه بيشتر تمركز خود را بر ارگاسم دروغين بگذاريد احتمال ارگاسم نيز كمتر مي شود. بهتر است درباره نقاط تحريك پذير اندام خود و يا پوزيشن هاي مورد علاقه خود با همسرتان صحبت كنيد.
ممكن است با همين گفت و گوي ساده مشكل شما حل شود و ديگر احتياجي به ارگاسم دروغين نداشته باشيد.
پر حرفي كردن از دلايل ارگاسم دروغينپيش تر گفتيم هنگام رابطه جنسي بهتر است با همسر خود حرف هاي عاشقانه بزنيد اما بايد توجه داشته باشيد پر حرفي كردن براي ارگاسم مانعي بزرگ است. بهتر است براي راهنمايي هاي جنسي به شريك خود وقت بگذاريد و با شيطنت او را همراهي كنيد. با اين كار، به بهبود رابطه زناشويي خود كمك كرده ايد.
حين رابطه سعي كنيد تعادل را حفظ كنيد. اگر حس مي كنيد وقتي گرم صحبت هستيد او تمايل دارد صحبت را همين جا نگه دارد ممكن است نشان دهنده اين باشد كه از حرف هاي شما لذتي نمي برد.
براي چند دقيقه هر چيزي را فراموش كنيد.
ممكن است با فكر و خيال هاي بي حد خود فرصت يك رابطه جنسي لذت بخش را از خود محروم كنيد. اگر حين رابطه به ظرف هاي شسته نشده درون سينك فكر مي كنيد و يا در فكر حل مشكلات اداري فردا هستيد، شامل اين تيتر مي شويد. 


آيا خسته هستيد ولي نمي خواهيد به همسر خود نه بگوييد؟بهتر است در اين مورد با همسر خود صحبت كنيد و او را متقاعد كنيد كه يك رابطه مفصل و با آرامش بهتر از يك رابطه خسته كننده و كوتاه است پس بهتر است رابطه جنسي را به زمان بهتري موكول كنيد.
تمركز و تفكر درباره رابطه جنسي موجب مي شود رابطه بهتري با همسر خود داشته باشيد. گاهي با ايجاد تنوع و تغييرات كوچك مي توانيد آتش عشق خود و همسرتان را شعله ور تر كنيد.
معايب رابطه بي لذتمعمولا زنان تصور مي كنند كه مردان بايد رابطه را مديريت كنند و مانند يك مجري آن را پيش ببرند، اما برعكس مردان دائما در حال سنجيدن بهترين لذت براي همسر خود هستند و تمايل دارند زنان آن را رهبري كنند.
درباره فانتزي ها و پوزيشن هاي مورد علاقه خود خجالتي نباشيد. سعي كنيد درباره علايق و وظايف هم با هم صحبت كنيد و رابطه خود را روز به روز بهتر كنيد.

منبع:كانون مشاوران ايران-چگونه زنان در روابط زناشويي ماهر شوند؟| بهبود رابطه زناشويي


برچسب: روابط زناشويي,رابطه جنسي,رابطه زناشويي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۰۴:۴۶ توسط:دكتر جلالي موضوع:

11 نقطه حساس بدن زنان

نقطه حساس بدن زنان ، با احتياط دست بزنيد ( ۶ نقطه مهم!)
نقطه حساس بدن زنان چه نقاطي هستند؟ در صورتي كه در مورد اين نقاط آگاهي داشته باشيد چه تاثيري بر روي روابط زناشويي خواهد داشت؟ توجه داشته باشيد كه آشنايي با نقاط حساس بدن و زبان بدن تاثير بسياري بر روي روابط جنسي دارد زيرا زنان براي اين كه يك رابطه جنسي جذاب را تجربه كنند.
نياز به معاشقه و پيش نوازي كافي دارند. معاشقه به زنان كمك مي كند تا براي رابطه جنسي آمادگي كاملي داشته باشند، هم چنين آشنا شدن با نقاط حساس بدن زنان به شما كمك مي كند تا با اطلاعات كافي رابطه داشته باشيد و روابط جنسي هيجان انگيزي را تجربه كنيد.
هم چنين با كمك مشاوره جنسي مي توانيد اطلاعات تان را در اين خصوص افزايش دهيد، تا آگاهي تان افزايش يابد.
رابطه جنسي و شهوتشهوت انسان از مغز شروع مي گردد. زماني كه مرد و زن نسبت به يگديگر دچار شهوت مي شوند بدن شان نسبت به اين حس پاسخ مي دهد و با تحريكات به وجود آمده مي توانند اوج لذت جنسي را تجربه كنند.
در اين شرايط شناختن نقاط حساس بدن زنان از اهميت بسياري برخوردار است و يك رابطه جنسي لذت بخش را ايجاد مي كند، زماني كه نقاط حساس تحريك مي شود مرد مي تواند شهوت بيشتري را در همسرش ايجاد كند و لذت جنسي بيش تري را به او هديه دهد.
در صورتي كه زن از رابطه جنسي اش لذت ببرد و ارگاسم و رابطه سرشار از لذت را تجربه كند، مرد لذت بسياري مي برد و رابطه جنسي جذابي را با هم تجربه خواهند كرد.
ضروريت شناخت نقاط حساس  بدن زنانبسياري از متخصصان به اين باور رسيده اند كه نرسيدن زنان به ارگاسم به خاطر ناتواني همسر يا پارتنرشان مي باشد، اين ناتواني آن ها ريشه در ناآگاهي مردان در مورد نقاط حساس زنان و عشق بازي صحيح دارد.
بسياري از افراد فكر مي كنند كه نقاط حساس بدن زنان دستگاه تناسلي و سينه آن ها مي باشد، اگر چه اين نقاط حساس و تحريك پذير باشد اما نقاط ديگري هم در بدن زنان وجود دارد كه تحريك آن ها لذت رابطه جنسي را افزايش مي دهد.
هم چنين بسياري از اختلالات جنسي در زنان را مي توان با افزايش اطلاعات و آگاهي در زمينه نقاط حساس بدن شان و عشق بازي بهتر بهبود داد تا رابطه جنسي بهتري را تجربه كنند.
نقاط حساس بدن زن كدامند؟نقاط حساس بدن زنان نقش اصلي در برانگيختگي جنسي و رابطه جنسي به همراه دارد، بر روي بدن زنان نقاط بسيار حساسي وجود دارد كه باعث لمس و تحريك آن ها شده و بر روي كيفيت رابطه جنسي اثر مي گذارد.
اگر چه لمس اين نقاط باعث مي شود تا زمان نسبت به رابطه جنسي واكنش بهتري داشته باشند اما تحريك اين نقاط توسط مردان به لذت آن ها مي افزايد و براي مردان هم جذاب است.
در صورتي كه مردان با بدن زنان آشنا باشند، خواهند توانست رابطه جنسي لذت بخشي را تجربه كند كه در ادامه اين مقاله اين نقاط را بيان كرده و مورد بررسي قرار مي دهيم زيرا افراد در عشق بازي با همسر و يا شريك جنسي شان به اين نقاط نياز دارند.
نقاط حساس : كليتوريسبر اساس تحقيقاتي كه در مورد لذت جنسي در زنان انجام شده است به اين نتيجه رسيده اند كه تحريك كليتوريس يكي از آسان ترين راه ها براي تجربه ارگاسم زنان به حساب مي آيد،
با لمس اين ناحيه و ايجاد فشار و لرزش در كليتوريس باعث مي شود تا زن لذت جنسي بيشتري را تجربه كند، زماني كه تحريك كليتوريس با تحريك سينه ها به خصوص نوك سينه ها همراه باشد تاثير بسياري بر روي زنان خواهد داشت و بر كيفيت روابط جنسي موثر مي باشد.
نقاط حساس بدن زن : واژنبراي اين كه بدانيم يك زنان را چطور به اوج لذت جنسي برسانيم بايد در مورد نقاط حساس بدنش آگاهي داشته باشيم، مهارت در تحريك نقاط حساس بدن زن  باعث افزايش ميل جنسي زنان مي شود.
يكي از نقاط حساسي كه در بدن زنان قرار دارد نقطه جي است اين نقطه يك ناحيه فرضي در درون واژن مي باشد كه زماني كه در حين دخول تحريك شود لذت بسياري براي زن به همراه دارد و منجر به ارگاسم او مي شود.
برخي از محققان معتقدند كه در اين ناحيه نقطه جي وجود ندارد و نوعي تجربه ذهني به حساب مي آيد اما گروهي از زنان گزارش داده اند كه تحريكات عميق در حين دخول باعث لذت بيشتري در آن ها شده است و منجر به تجربه ارگاسم مي شود.
هم چنين اين تحريك و لذت ممكن است به خاطر نورون هاي عصبي زيادي كه در نواحي انتهايي واژن قرار دارد ايجاد شود و زماني كه اين نواحي مورد تحريك قرار گيرند باعث مي شوند تا فرد پيام هاي بيشتري از لذت را به مغز برساند و زنان به اوج لذت جنسي برسند.


نقاط حساس بدن زن : لب و دهانبر اساس تحقيقات انجام شده بوسيدن همسر بيشتر از اين كه در تحريك رابطه جنسي موثر باشد باعث ساختن رابطه عاطفي عميقي مي شود، بر اساس نظر زنان لب ها يكي از مهم ترين نقاط در بدن آن ها براي تحريك جنسي مي باشد. اين دو نظر با يكديگر منافاتي ندارند و هر دو آن ها مي توانند صحيح باشند.
زيرا بوسه مقدمه اي براي شروع رابطه و ادامه آن مي باشد هم چنين ارتباط عاطفي را تقويت مي كند و مي تواند بر روي عشق بازي ميان زوجين تاثير گذار باشد و بر روي روابط زوجين نقش بسياري داشته باشد.
گردنبر اساس مطالعاتي كه در اين خصوص انجام شده است زنان نسبت به نوازش آرام گردن حساس هستند و اين نوازش باعث تحريك بسياري از آن ها مي شود. هم چنين در تحقيقات انجام شده نكته جالبي بيان شده است.
زناني كه وزن كم تري دارند نسبت به تحريكات ملايم گردن خود حساس تر مي باشند و نسبت به لمس آن واكنش بيشتري نشان مي دهند اما از نظر علمي براي اثبات اين ادعا هيچ توجيهي وجود ندارد.

منبع:كانون مشاوران ايران-11 نقطه حساس بدن زنان


برچسب: نقاط حساس بدن زنان,مشاوره جنسي,نقاط حساس،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۰۰:۴۲ توسط:دكتر جلالي موضوع:

علائم خاص تحريك جنسي مردان كه بايد بدانيد

چگونه مي توان نشانه هاي تحريك مردان را شناخت؟ يكي از پيچيده ترين فعاليت هاي بدني انسان، فعاليت هاي جنسي مي باشد، زماني كه شما بدن همسرتان را به خوبي بشناسيد مي توانيد كيفيت روابط تان را افزايش دهيد. 
به عنوان مثال تحركي جنسي آقايان نسبت به خانم ها آسان تر است و عواملي بسياري در تحريك شدن آقايان تاثير دارد به عنوان مثال عواملي مانند بلوغ زودرس يا ديررس، ميزان فعاليت هاي فيزيكي، تغذيه و غيره از عواملي هستند كه بر روي شكل و نحوه برانگيختگي آقايان اثر مي گذارند. اما به طور كلي چيزهايي كه باعث تحريك آقايان مي شود در بيشتر موارد مشترك مي باشد.
در اين مقاله نشانه هاي برانگيختگي مردان را مورد بررسي قرار مي دهيم و آن ها را بيان كرده در صورتي كه با مشكلاتي در اين خصوص مواجه شديد مي توانيد از مشاوره جنسي كمك بگيريد.
نشانه هاي تحريك جنسي مردان : فرايند عمل جنسيرابطه جنسي فعاليتي است كه ذهن و بدن را درگير مي كند و با هم به سمت يك مقصد ( ارگاسم) حركت مي كنند. اين فرايند مجموعه اي از فعل و انفعالات جسمي و رواني مي باشد كه ترتيب خاص خود را دارد، در صورتي كه به اين چرخه پاسخ جنسي توجه شود يك آميزش جنسي موفق ايجاد مي شود.

نشانه هاي تحريك جنسي مردان كه بايد بدانيدالف) تحريك مردان، برانگيختگياولين مرحله براي شروع يك آميزش، انگيزش و برانگيختگي جنسي مي باشد براي اين كه آقايان به مرحله برانگيختگي جنسي برسند وجود آمادگي ذهني و مقدار كافي از هورمون تستوسترون لازم است. بدن بسياري از مران بعد از بلوغ، هورمون تستوسترون را در سراسر عمرشان توليد مي كند. اگر چه به مرور زمان اين هورمون سير نزولي پيدا مي كند و كاهش مي يابد اما قطع نمي شود.
منشا تحريك مردان مي تواند يكي از حواس پنجگانه مانند لامسه، بينايي، بويايي، چشايي و شنوايي باشد در صورتي كه هر كدام از اين حواس در معرض سوژه جنسي قرار بگيرد، مي تواند باعث تحريك مردان به ميزان متفاوتي شود. 
در اين شرايط اطلاعات جنسي وارد مغز مي شود و پردازش آن صورت مي گيرد، اين پردازش در بخشي از مغز به نام هيپوتالاموس انجام مي شود.
ب) نشانه هاي تحريك مردان: نعوظدر نتيجه برانگيختگي آقايان، نعوظ ( سفت شدن) آلت تناسلي مي باشد. در اين شرايط خون بيشتري وارد آلت تناسلي شده و باعث متورم و سفت شدن آن مي شود. امروزه با شناخت جنبه هاي مختلف فرآيند نعوظ در مردان، درمان مشكلات احتمالي مختلف و اختلال نعوظ در اين زمينه، امكان پذير مي باشد.
ج) نشانه هاي تحريك مردان: افزايش ضربان قلبمرحله سوم در تحريك و عمل جنسي آقايان افزايش ضربان قلب و فشار خون در سراسر بدن مي باشد. بسياري از آقايان در زمان عمل جنسي به دليل جمع شدن خون، صورتشان سرخ مي شود، بيضه هايشان متورم شده و تا 50 درصد به سايز اندام جنسي شان اضافه مي شود. هم چنين در اين مرحله پروستات وكيسه هاي مني شروع به ترشح مايع مي كنند.
ح) تحريك مردان، ارگاسمعمل جنسي با رسيدن به مرحله ي چهارم ( ارگاسم) به اوج لذت خود مي رسد، زماني كه مردان ارضا مي شوند انزال ( خروج مني از بدن) رخ مي دهد كه لذت بسياري به همراه دارد. مردان در هنگام انزال ميزان ضربان قلبشان به بالاترين حد مي رسد و عضلات دچار انقباض شده و مني از آلت مردان خارج مي شود.

خ) تحريك مردان، فروكش كردنمرحله پنجم از فرآيند عمل جنسي در آقايان فرونشيني جنسي و برطرف شدن تورم صورت مي گيرد. در اين مرحله آلت تناسلي به حالت اوليه خود باز مي گردد و اين امر در بسياري از موارد بعد از انزال صورت مي گيرد اما ممكن است در برخي از موارد مانند رويدادهاي مداخله گر، آلت تناسلي قبل از انزال و ارضا شدن، نعوظ خود را از دست بدهد و آلت تناسلي به حالت اول برگردد و فرد ارضا را تجربه نكند.
د) تحريك مردان، عدم پاسخ گويي به سيگنال هاي جنسيمرحله ششم كه آخرين مرحله از فرآيند عمل جنسي در آقايان مي باشد، حس آرامش رخوت انگيزي در آن ها ايجاد مي شود كه بعد از فروكش كردن در آن ها به وجود مي آيد. از نظر زماني اين مرحله ممكن است 30 دقيقه تا 3 ساعت طول بكشد. بعد از اين كه فرد دچار انزال مي شود سيستم عصبي مردان به  تحريك جنسي پاسخ نمي دهد. براي اين كه در اين زمينه اطلاعات شما افزايش يابد بايد اطلاعات خود را در مورد بعد از انزال افزايش دهيد.

منبع:كانون مشاوران ايران-علائم خاص تحريك جنسي مردان كه بايد بدانيد


برچسب: تحريك جنسي,نشانه هاي تحريك جنسي,تحريك جنسي مردان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۴۰:۴۶ توسط:دكتر جلالي موضوع:

زود انزالي چيست| درمان قطعي زود انزالي مردان

زود انزالي چيست؟ زود انزالي(premature ejaculation) نوعي اختلال عملكرد جنسي است كه مي تواند بر كيفيت زندگي جنسي مردان تأثير منفي بگذارد.
اين اختلال گاهي اوقات در توليد مثل مشكلاتي ايجاد مي كند، علاوه بر اين مي تواند بر رضايت جنسي، هم در مردان و هم زنان تأثير منفي قابل توجهي بگذارد. در سال هاي اخير، شناخت اختلالات جنسي مردان پيشرفت كرده است و درمان هاي بهتر و موثرتري در دسترس آن ها قرار گرفته است.
از هر 3 مرد 18 تا 59 ساله، 1 نفر با اين اختلال دست و پنجه نرم مي كند. تصور مي شود كه اين مشكل اغلب رواني است، اما مشكلات جنسي نيز در آن نقش دارد.


علت زود انزالي چيستزود انزالي ممكن است به دلايل مختلفي ايجاد شود كه در ادامه به عوامل روانشناسي و جسماني آن پرداخته ايم:
عوامل روانشناسي
مشكلات مربوط به تصوير بدنشروع تازه رابطههيجان بيش از حداسترس اضطراباحساس گناه افسردگينگراني در مورد كنترل وضعيتاين عوامل اغلب ريشه در آموزش، تجربه هاي آسيب زا قبلي، شرطي كردن و بي تجربگي فرد دارد.
علل پزشكي
ديابتام اسمصرف مواد مخدر غيرقانونيمصرف بيش از حد الكلعدم تعادل هورمون جنسي تستوسترونآسيب يا درد در بافت آلت تناسلي اختلال نعوظ. مردان مبتلا به اختلال نعوظ نمي توانند نعوظ را براي مدت طولاني حفظ كنند.مصرف زياد قرص هاي ضد افسردگي به دليل بيماري هاي قلبي عروقيجراحي پروستات
زود انزالي چيستدرمان قطعي زود انزاليرفتار درماني مي تواند به مرور زودانزالي را درمان كرده و باعث بهبود رابطه جنسي افراد شود.روش هاي ديگر شام فشار دادن نوك آلت تناسلي، استفاده از كاندوم براي كاهش هيجانات جنسي، استفاده از پمادها و داروها براي به تاخير انداختن انزال.اگر مشكل روانشناختي باشد كه به دليل استرس، فشارهاي مختلف و آسيب هاي روحي ايجاد مي شود براي ريشه يابي و درمان بايد به روانشناس مراجعه كرد.اگر مشكل زودانزالي جسماني باشد با تمرين هاي زير مي توان بهبود رابطه جنسي را مشاهده كرد.

منبع:كانون مشاوران ايران-زود انزالي چيست| درمان قطعي زود انزالي مردان


برچسب: زود انزالي مردان,درمان زود انزالي,زود انزالي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۳۷:۲۴ توسط:دكتر جلالي موضوع:

علت ناتواني جنسي در مردان| درمان قطعي

علت ناتواني جنسي مردان چيست؟ درمان گياهي و پزشكي براي ناتواني مردان مسئله اي مي باشد كه بسياري از زوجين به دنبال آن مي گردند، در اين مقاله به درمان هاي مختلف ناتواني جنسي مردان پرداخته شده است.
ناتواني جنسي چيست؟ناتواني جنسي زماني اتفاق مي‌افتد كه نتوانيد به نعوظ برسيد، نعوظ را حفظ كنيد يا درگير زودانزالي باشيد. عوامل متعددي مي توانند در ايجاد اين بيماري نقش داشته باشند مانند اختلالات عاطفي و جسمي كه مي تواند ريشه ارثي يا اكتسابي داشته باشد.
مطالعات انجام شده نشان مي دهد كه احتمال ابتلا به ناتواني جنسي با افزايش سن ارتباط دارد. تحقيقات بيش تر در اين زمينه نشان مي‌دهد كه اين احتمال در مرداني كه درگير بيماري قلبي عروقي هستند، بيش تر مي باشد.
ناتواني جنسي مي تواند تأثير منفي جدي بر زندگي جنسي شما داشته باشد و همچنين مي تواند باعث افسردگي، اضطراب، مشكلات رابطه استرس و اعتماد به نفس پايين شود.
نشانه هاي ناتواني مردانيك تصور غلط در مورد نعوظ وجود دارد كه تصور مي شود افرادي كه درگير آن هستند نمي توانند نعوظ را تجربه كنند. علائم زير از نشانه هاي نعوظ مي باشد:
ناتواني در رسيدن به نعوظعدم توانايي در حفظ نعوظ در طول رابطه جنسيناتواني جنسي به مرور زمان بر كيفيت زندگي شما تأثير مي گذارد و باعث مي شود كه رابطه با همسرتان تحت تاثير قرار بگيرد.
علت ناتواني جنسي در مردان در ادامه مطلب پنج دليل رايج ناتواني جنسي آورده شده است كه به شما در تشخيص اين اختلال كمك مي كند:
1. غدد درون ريزغدد درون ريز عملكرد جنسي، توليد مثل، خلق و بسياري موارد ديگر را مربوط به عملكرد جنسي تنظيم مي كند.
ديابت كه مي تواند باعث ناتواني جنسي شود خود به دليل مشكلات غدد درون ريز ايجاد مي شود. از عوارض ديابت آسيب عصبي مي باشد كه بر آلت تناسلي تأثير زيادي مي گذارد. 

علت ناتواني جنسي در مردان2. اختلالات عصبيبرخي از بيماري هاي عصبي مي تواند خطر ناتواني جنسي را افزايش دهد. اختلالات عصبي مرتبط با ناتواني جنسي عبارتند از:
آلزايمرپاركينسونتومورهاي مغزيمولتيپل اسكلروزيس (ام اس)سكتهصرع لوبجراحي پروستات نيز باعث آسيب عصبي و ناتواني جنسي مي شود. فشار مكرر دوچرخه سواران بر باسن و اندام تناسلي مي تواند در عملكرد عصبي اختلال ايجاد كند.


3. برخي از داروهامصرف برخي داروها مي تواند منجر به ناتواني جنسي شود البته توجه داشته باشيد كه نبايد بدون اجازه و اطلاع به پزشك مصرف دارو را قطع يا دوز آن را تغيير دهيد، حتي اگر متوجه شويد كه باعث ناتواني جنسي مي شود. برخي از داروهايي كه ممكن است باعث ناتواني جنسي شوند در ادامه ذكر شه اند:
مسدود كننده هاي آلفا، مانند تامسولوسين ( Flomax )آنتي هيستامين مانند سايمتيدين (تاگامت)بتا بلوكرها مانند كاروديلول (كورگ) و متوپرولول (لوپرسور)ديورتيك ها، مانند فوروزمايد (لاسيكس) و اسپيرونولاكتون (آلداكتون)مهاركننده هاي بازجذب سروتونين (SSRIs) مانند فلوكستين (پروزاك) هورمون هاي مصنوعي، از جمله لوپروليد (اليگارد)

منبع:كانون مشاوران ايران-علت ناتواني جنسي در مردان| درمان قطعي


برچسب: ناتواني جنسي در مردان,نعوظ,ناتواني جنسي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۳۴:۰۹ توسط:دكتر جلالي موضوع:

چرا اختلال نعوظ رابطه شما را متلاشي مي كند؟

نعوظ چيست و چه علائمي دارد؟ اختلال نعوظ(ED) به ناتواني در دستيابي و حفظ نعوظ مناسب براي مقاربت جنسي گفته مي شود. براساس آمار به دست آمده مي توان گفت كه از هر 10 مرد بالغ، 1 نفر درگير اختلال نعوط مي باشند.
در بيشتر موارد، اختلال نعوط نشانه دهنده يك مشكل اساسي ديگر مي باشد كه بايد مورد درمان قرار بگيرد. بنابراين نعوظ طبيعي نمي باشد و بايد به دنبال درمان آن باشيد.
حدود 20 ميليون مرد در ايالات متحده از اين عارضه رنج مي برند و پيش بيني مي شود كه اين تعداد تا سال 2025 به بيش از 300 ميليون افزايش يابد كه بسيار نگران كننده مي باشد و مي تواند باعث تخريب رابطه ميان زوجين شود.
ميزان شيوع اختلال نعوظبسياري از مردان بيان مي كنند كه در شرايطي اين اختلال را تجربه كرده و آن را به عوامل مختلف نسبت مي دهند. با اين حال، عدم دستيابي يا حفظ نعوظ در اكثر موارد به اين معني مي باشد كه بايد به دنبال درمان بگرديد.
برخي از افراد تصور مي كنند اختلال نعوظ فقط در سنين بالا رخ مي دهد اما اينگونه نمي باشد. حتي افراد مسن نيز با تحريك مناسب و كافي مي توانند نعوظ مناسب را تجربه كنند.
علت به نعوظ نرسيدن مردانعلائم و عوامل مختلف بيلوژيكي، رواني و جسماني مي تواند در ايجاد اين اختلال نقش داشته باشند اما ميزان يا تاثير هركدام در مشكل را بايد مشخص كنيد:
بيماري قلبي يا عروقي : خون رساني به آلت تناسلي در نعوظ بسيار مهم مي باشد بنابراين اگر جريان خون كافي به آلت تناسلي نرسد ممكن است اختلال نعوظ را تجربه كنيد.سطوح پايين فعاليت بدنياختلالات عصبي مانند ام اس : در اين بيماران عصب ممكن است آسيب ببيند و تكانه ها را به درستي ارسال نكند.ديابت نوع 2بيماري قلبيبيماري مزمن كليهمشكلات روحي مانند افسردگي، اضطراب عملكرد و كنترل خشم نيز مي تواند در اين اختلال نقش داشته باشد.چاقيتروما : آسيب روحي مي تواند يكي از علل اصلي اين اختلال باشد و مانع از ايجاد رابطه مناسب و صحيح ميان زوجين شود.مصرف برخي از داروها
چرا اختلال نعوظ رابطه شما را متلاشي مي كند؟علل بيولوژيكيتعدادي از عوامل بيولوژيكي ممكن است در انزال زودرس نقش داشته باشند كه ممكن است شامل موارد زير باشند:
سطوح هورموني نامنظمسطح نامنظم مواد شيميايي مغزتورم و عفونت پروستات يا مجراي ادراراختلالات ارثينقش داروها در اختلال نعوظمصرف برخي از داروها ممكن است بر هورمون‌، عصب يا گردش خون تأثير زيادي بگذارند و منجر به ايجاد اختلال نعوظ شوند.


اگر اختلال نعوظ را به دليل مصرف داروي خاصي تجربه مي كنيد به طور ناگهاني دارو را قطع نكنيد. با پزشك خود مشورت كنيد و از داروهاي جايگيزين استفاده كنيد، به خاطر داشته باشيد كه تغيير در دوز و ميزن دارو نيز مي تواند باعث تشديد علائم شما شود. داروهايي كه ممكن است باعث اختلال نعوظ شوند شامل موارد زير مي باشند:
داروهاي فشار خونآنتي هيستامين دارو ضد افسردگيداروهاي بيماري پاركينسونداروهاي ضد آريتميآرام بخش شل كننده هاي عضلانيداروهاي شيمي درمانيداروهاي سرطانداروهاي ضد تشنجالكلآمفتامين كوكائينماري جوانانيكوتينمواد افيونيافسردگي و اختلال نعوظمردان مبتلا به اختلال نعوظ (ED) ممكن است احساس افسردگي داشته باشند. براي بهبود اين افسردگي بايد با خودتان و همسرتان در مورد مسائلي كه پشت سر مي گذاريد صحبت كنيد، اين باعث مي شود كه استرس كم تري را تجربه كنيد. 
افسردگي و اختلال نعوظ قابل درمان مي باشد ولي بايد براي درمان و كنترل آن به مشاور مراجعه كنيد تا به شما كمك كند كه استرس و افسردگي آن را پشت سر بگذاريد.

منبع:كانون مشاوران ايران-چرا اختلال نعوظ رابطه شما را متلاشي مي كند؟


برچسب: نعوظ,اختلال نعوظ,درمان اختلال نعوظ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۲۸:۵۲ توسط:دكتر جلالي موضوع:

وسواس فكري عملي در بارداري و پس از زايمان و درمان آن

اختلال وسواس فكري عملي در زمان بارداري و پس از زايمان بسياري از مادران را دگير خود مي كند. عادي است كه مادران پس از ورود نوزاد جديد، مجموعه اي از احساسات مختلف را تجربه كنند. تحقيقات انجام شده در اين زمينه نشان داده است كه پس از بارداري تغييرات خلقي و اختلالات مادران به دليل بهم ريختگي هورمون ها شديد تر مي شود، اين اختلالات شامل اختلال وسواس فكري عملي نيز مي باشد.
تخمين زده مي شود كه حدود 3 تا 5 درصد والديني كه تازه صاحب فرزند شده اند اختلال وسواس پس از بارداري را تجربه مي كنند.
متاسفانه بيش تر افراد تنها با افسردگي پس از زايمان آشنا هستند بنابراين علائم وسواس پس از زايمان را ناديده مي گيرند. 
علائم وسواس پس از زايمانابتدا به خاطر داشته باشيد كه اين علائم ممكن است از زمان بارداري شما نيز آغاز شوند بنابراين بايد به رفتارهاي خود در دوران بارداري نيز دقت كنيد.
افرادي كه پيش از زايمان وسواس داشته اند، بيش تر احتمال دارد كه پس از بارداري يا در حين بارداري نيز وسواس را تجربه كنند البته اين وسواس يك تفاوت عمده با وسواس هاي معمولي دارد، آن هم اين است كه اين وسواس بيش تر مربوط به سلامتي كودك است.

وسواس فكري عملي در بارداري و پس از زايمان و درمان آنعلائم زير از نشانه هاي وسواس پس از زايمان به شمار مي رود:ترس از انداختن كودكترس از قرار دادن كودك در مكان هاي خطرناك مانند روي گاز يا داخل يخچالترس از مرگ كودك ترس از غرق شدن كودكنگراني از آسيب زدن به كودكوسواس تميزي در بارداري يا ايمني كودكتميز كردن يا شستشوي بيش از حدبدون دليل گريه كردنتحريك پذيريعصبانيتاضطرابعلل ايجاد وسواس پس از زايمانتغييرات هورمونينمي توان دليل خاصي براي وسواس يا افسردگي پس از زايمان تعيين كرد، اما از منظر بيولوژيكي، حدس زده مي شود كه تغييرات در هورمون هايي مانند استروژن ممكن است تا حد زيادي در اين امر نقش داشته باشند. 
هورمون ها مي توانند در فعاليت انتقال دهنده هاي عصبي در مغز، از جمله سروتونين اختلال ايجاد كنند. اختلال ايجاد شده در سروتونين نيز به شدت در ايجاد وسواس پس از زايمان نقش دارد.
چالش هاي جديداگر از ديدگاه رواني به اين موضوع نگاه كنيم متوجه مي شويم كه ورود يك نوزاد جديد چالش هاي جديد را به وجود مي آورد، كه ممكن است براي برخي از زنان طاقت فرسا به نظر برسد.
استرس يكي از عوامل اصلي ابتلا به اختلال وسواس فكري است و دوره پس از زايمان ممكن است به خصوص براي آن دسته از خانم ها كه از حمايت كافي برخوردار نيستند استرس زا باشد.
مراقبت از ذهن و بدن پس از زايمانهنگام تولد كودكتان ممكن است احساس كنيد كه بايد با تمام وجود فقط به فرزندتان توجه كنيد. به هر حال، نوزاد تازه متولد شده شما كاملاً از نظر غذا، آرامش و موارد ديگر به شما وابسته است.


اما اين كه تمام تمركز خود را روي كودك بگذاريد و به سلامتي خود توجه نكنيد اشتباه است. به ياد داشته باشيد كه بچه دار شدن شما را به يك ابرقهرمان تبديل نمي كند.
شما پس از زايمان از نظر جسماني بهبود خواهيد يافت. به عنوان مثال درد زايمان پس از چند روز از بين مي رود. اما آيا شما از نظر روحي و ذهني نيز بهبود خواهيد يافت؟
بچه دار شدن يك تغيير بسيار بزرگ است. 
حتي اگر دومين، سومين يا حتي ششمين فرزندتان را به دنيا بياوريد، شما به يك شخص ديگر نيز داريد كه در نگهداري كودكتان به شما كمك كند. 
به ياد داشته باشيد كه خودتان را براي تغيرات آماده كنيد و تا جايي كه مي توانيد از ديگران در اين راه كمك بگيريد.

منبع:كانون مشاوران ايران-وسواس فكري عملي در بارداري و پس از زايمان و درمان آن


برچسب: بارداري,وسواس پس از زايمان,زايمان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۳۰:۱۸ توسط:دكتر جلالي موضوع:

ترس از زايمان را شكست دهيد| از تشخيص تا درمان

توكوفوبيا يك ترس عميق و شديد از بارداري است و مي تواند منجر به اجتناب از زايمان شود. ترس از زايمان مي تواند در زناني كه تجربه بارداري نداشته اند مي تواند ايجاد شود علاوه بر اين ترس از زايمان مي تواند پس از زايمان اول ايجاد شود. 
برخي از زنان درگير اين فوبيا به سقط جنين، سزارين يا فرزندخواندگي راضي مي شوند. به طور معمول، افسردگي دوران بارداري ممكن است همراه با ترس از زايمان باشد. حدود 20 تا 78 درصد از زنان باردار ترس‌هاي مرتبط با بارداري و زايمان را تجربه مي كنند، با اين حال، 13 درصد از زنان كه تجربه بارداري و زايمان را نداشته اند نيز درگير اين فوبيا مي باشند.
علل توكوفوبيامتاسفانه بسياري از افراد فكر مي كنند كه تمام زنان تمايل به فرزندآوري و حاملگي دارند، اما اينگونه نمي باشد به همين دليل گفته مي شود پيش از ازدواج در مورد فرزندآوري سوال كرده و مطمن شويد كه با همسر آينده خود تفاهم داريد. برخي از دلايلي كه زنان ممكن است از فوبيا بارداري رنج ببرند عبارتند از:
تغييرات هورموني  كه كنترل اضطراب را سخت تر مي كند.شنيدن داستان هايي از ساير زنان نزديك كه زايمان هاي آسيب زا را پشت سر گذاشته اند.ترس هاي مربوط به مراقبت هاي پزشكي مانند ترس از دست دادن كنترل يا مرگ، يا عدم اعتماد به دكترعوامل اجتماعي مانند والد جوان بودن يا در آسيب اجتماعي قرار داشتن.عوامل رواني مانند عزت نفس پايين، خاطرات آسيب زا از دوران كودكياختلالات روانپزشكي مانند افسردگي يا اضطراب.ترس از عوامل ناشناخته، از دست دادن كنترل و حريم خصوصيترس از دردسابقه اضطراب، افسردگي يا سوء استفاده جنسي در دوران كودكيعدم اطمينان در مورد روند زايمان ترس از عوارض ناشي از تولدعلاقه اي به درآغوش گرفتن كودكان ندارند.
ترس از زايمان را شكست دهيداثرات فوبيا زايمانبزرگترين اثر ترس از زايمان اين است كه زنان سعي مي كنند با استفاده از روش هاي پيشگيري از بارداري، بارداري را به تاخير بياندازند يا از بارداري خودداري كنند. اگر اين زنان باردار شوند، احتمال بيشتري وجود دارد كه سقط جنين را انتخاب كنند. آنها همچنين ممكن است هنگام زايمان سزارين را انتخاب كنند و از زايمان طبيعي وحشت داشته باشند.
درمان فوبيا زايماناگر يك سيستم حمايتي قوي از جمله شريك زندگي، مادر، خواهر يا دوستان و همكاران داشته باشيد، فوبيا زايمان را راحت تر پشت سر مي گذاريد. در طي بررسي ها كاهش 50 درصدي نرخ سزارين زماني كه زنان از حمايت روانشناختي و دوران بارداري دريافت كردند، گزارش شده است.


برخي از اشكال ديگر درمان فوبيا زايمان عبارتند از درمان شناختي رفتاري، روان درماني و مصرف دارو براي كمك به مقابله با اضطراب و ترس شديد. همچنين براي درمان فوبيا مي توانيد تكنيك هاي هيپنوتيزم را امتحان كنيد تا ببينيد كه آيا كاهش اضطراب كمك مي كند يا خير.
بسياري از زنان مراجعه به زايشگاه و صحبت با ماماها و متخصصين زنان و زايمان را در دوران بارداري مفيد مي دانند. مطالعات نشان مي دهد كه زناني كه درگير فوبيا زايمان هستند ممكن است بسيار منزوي باشند و احساس كنند كه ديگران اين ترس شديد را تجربه نمي كنند، حتي ممكن است درگير عذاب وجدان و اضطراب بيش تر شوند. براي اين زنان، صرف دانستن اينكه تنها نيستند، مي تواند بسيار آرامش بخش و مفيد باشد.

منبع:كانون مشاوران ايران-ترس از زايمان را شكست دهيد| از تشخيص تا درمان


برچسب: ترس از زايمان,علائم ترس از زايمان,زايمان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۳۹:۳۳ توسط:دكتر جلالي موضوع:

70 سوالات پشت تلفن خواستگاري| مهم ترين سوالات

ازدواج امري بسيار مهم و اساسي در زندگي مي باشد، به دليل شرايط ممكن است برخي از افراد ارتباط تلفني با همسر آينده خود داشته باشند. در اين مقاله سوالات پشت تلفن خواستگاري فراهم شده است. 
البته فراموش نكنيد تا زماني كه با همسر آينده خود وقت نگذاريد و از مشاور كمك نگيريد نمي توانيد به شناخت كافي دست پيدا كنيد.
سوالات جلسه اول آشناييهمان طور كه بيان شد سوالات پشت تلفن خواستگاري اهميت بالايي دارند و بايد با دقت پرسيده شوند. در انتهاي مطلب نكاتي در مورد نحوه پرسش سوالات آورده شده است كه مي تواند به شما در پرسيدن سوالات زير كمك كند.
1. معرفي كلي هر دو طرف (شغل، مدرك تحصيلي، تعداد خواهر و برادر و موارد ديگر)
2. انتظارات شما از ازدواج چيست؟
3.  اهداف شما در زندگي چيست؟ برنامه هاي بلند مدت و كوتاه مدت.
4.  رابطه شما با خانواده تان چگونه است؟
5. انتظار داريد رابطه همسرتان با خانواده تان چگونه باشد؟
6. چه تعداد دوست صميمي داريد؟ 
7. بر چه معياري دوست هاي خود را انتخاب كرده ايد؟
8. چرا آن ها دوستان شما هستند؟
9.  رابطه شما با آن ها بعد از ازدواج چگونه خواهد بود؟
پيشنهاد مشاور: سوالات مادر داماد در جلسه خواستگاري كه هر عروسي بايد بداند
10. دوست داريد همسرتان چه نوع رابطه اي با دوستانتان داشته باشد؟
11. تعطيلات خود را چگونه مي گذرانيد؟
12.به چه كارهايي علاقه داريد؟ 
13. در تصميم گيري با ديگران مشورت مي كنيد؟
14.  چگونه خشم را ابراز مي كنيد؟
15. در مورد كار زنان چه احساسي داريد؟ 
16. آيا با كار همسر خود پس از ازدواج مخالف هستيد؟
17. آيا قصد ادامه تحصيل داريد؟


سوالات معيارهاي ازدواج18. دليل شما براي ازدواج چيست؟ 
19. آيا خود را فردي سنتي مي دانيد؟
20. نظرتان در مورد سنت هاي خانوادگي چيست؟
21. آيا مي خواهيد بچه دار شويد (چندتا)؟
22. اهداف شغلي شما چيست؟
23. آيا تصميم داريد كار خود را تغيير دهيد؟
24. رابطه شما با والدينتان چگونه است؟
25.  درونگرا هستيد يا برونگرا؟
26. نظر شما در مورد دين و ايمان چيست؟
27. آيا خود را فرد مذهبي مي دانيد؟
28. در ارتباط با جنس مخالف چه رفتاري داريد؟
29. دوست داريد همسرتان با جنس مخالف چه رفتاري داشته باشد؟
30. دردناك ترين اتفاقي كه تا به حال با آن روبرو شده ايد چه بوده است؟
31.  نظرتان در مورد تقسيم وظايف خانه چيست؟
32. آيا مطالعه را دوست داريد؟ چه كتاب هايي را ترجيح مي دهيد؟
33. اگر بتوانيد چيزي را در مورد نحوه تربيت خود تغيير دهيد، چه چيزي را تغيير مي دهيد؟

منبع:كانون مشاوران ايران-70 سوالات پشت تلفن خواستگاري| مهم ترين سوالات


برچسب: معيارهاي ازدواج,سوالات خواستگاري,خواستگاري،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۵۲:۵۸ توسط:دكتر جلالي موضوع:

بايدها و نبايدهاي بعد از رابطه جنسي| رابطه موفق

بسياري تصور مي كنند كه رابطه جنسي آسان مي باشد و در آن هر دو نفر هميشه با هم به ارگاسم مي‌رسند و از رابطه نهايت لذت را مي برند سپس براي يك كار يا جلسه يكديگر را ترك مي كنند، اما اين تصور غلط مي باشد. در اين مقاله بايدها و نبايدهاي رابطه جنسي به طور كامل ذكر شده است.
اما هنگامي كه با همسر خود رابطه جنسي را تجربه كنيد مي فهميد كه اوضاع چقدر بهم ريخته است، رابطه جنسي هميشه آسان نيست و گاهي اوقات حتي نمي‌دانيد بعد از آن چه كاري انجام دهيد. خوب، ما مي خواهيم نكاتي را در مورد بايدها و نبايدهاي بعد از رابطه جنسي به شما ارائه دهيم.


مراقبت هاي بعد از اولين رابطهبراي در آغوش گرفتن وقت بگذاريد. رابطه جنسي انواع اندورفين ها و هورمون هاي شادي را تحريك مي كند و تماس پوست  با يكديگر پس از رابطه جنسي باعث حفظ ارتباط و پيوند ميان زوجين مي شود.حرف بزنيد. به ياد داشته باشيد كه همسرتان ذهن‌خوان نيست و نمي‌داند چه احساسي داريد يا چه چيزي را دوست داشته‌ايد، مگر اينكه به او بگوييد. بنابراين از لحظاتي كه در هنگام رابطه دوست داشته ايد تعريف كنيد.(خانم ها) اگر براي جلوگيري از عفونت يا قارچ نياز به رفتن به دستشويي يا دوش گرفتن داريد، به شوهرتان اطلاع دهيد.بهداشت را رعايت كنيد. هر دوي شما فقط عرق كرده و كالري زيادي سوزانده ايد. بنابراين بعد از اينكه يكديگر در آغوش گرفتيد، كمي آب بنوشيد و با هم دوش بگيريد.بعد از رابطه زناشويي چه كار كنيمبلافاصله انتقاد نكنيد. اگر چيزي است كه دوست نداريد، آن را براي زمان ديگري نگه داريد.براي انجام كار ديگري عجله نكنيد. حتي اگر رابطه براي شما بهترين نبوده است، همچنان مي‌توانيد با گذراندن زمان با هم به هم متصل شويد. سكس فقط مربوط به رابطه جنسي نيست. پس بمانيد و براي هم وقت بگذاريد.لباس هاي گشاد بپوشيد، داغ و خيس بودن لباس زير مكان‌ مناسبي براي رشد باكتري‌ها و مخمرها مي باشد. بنابراين لباس هايي بپوشيد كه تنگ نباشد. خانم ها بايد از جوراب شلواري، كمربند و شورت خيلي تنگ خودداري كنند. لباس‌هاي پنبه‌اي براي مردان و زنان مناسب مي باشد.دست‌هايتان را بشوييد اين بهترين راه براي خلاص شدن از شر باكتري‌هايي است كه مي‌توانيد از دست زدن به اندام تناسلي خود يا شريك زندگي‌تان دريافت كنيد. اين كار براي جلوگيري از گسترش عفونت مفيد مي باشد، بنابراين دست هاي خود را با آب و صابون بشوييد و شستن دست ها را بعد از رابطه جنسي به عادت تبديل كنيد.عجله نكنيد. آرامش در رابطه باعث مي شود كه همسرتان نيز به تحريك نزديك تر شود، فقط به نيازهاي خودتان توجه نداشته باشيد.به ياد داشته باشيد كه ميل جنسي زنان و مردان متفاوت است و سعي كنيد هردو ارضا را تجربه كنيد.اتاق خواب بايد امنيت مطلوبي داشته باشد تا نگران نباشيد، نگراني و استرس مي تواند روند ارگاسم را طولاني تر كند يا حتي باعث جلوگيري از آن شود.به هيچ  عنوان در هنگام رابطه جنسي در مورد چيزي بجز رابطه صحبت نكنيد، صحبت هاي متفرقه باعث آسيب به رابطه  جنسي مي شود.به فرزند خود بياموزيد كه نبايد ناگهاني وارد اتاق شما شود، حضور فرزند هنگام رابطه جنسي مي تواند تاثيرات مخربي بر ذهن او گذاشته و به زندگي شما نيز آسيب بزند.جلوگيري از عفونت واژن بعد از رابطهشما مي توانيد خطر ابتلا به عفونت هاي قارچي واژن را با استفاده از كاندوم به حداقل برسانيد و گسترش باكتري ها در طول فعاليت جنسي كاهش دهيد.
پوشيدن لباس زير نخي گشاد مي تواند به كاهش ناراحتي در زماني كه منتظر رفع علائم خود هستيد كمك كند. حمام آب گرم با نيز ممكن است به تسكين خارش كمك كند.
پس از شروع درمان، عفونت شما بايد طي سه تا هفت روز از بين برود. مطمئن شويد كه دوره كامل درمان را ادامه مي دهيد تا مطمئن شويد كه عفونت كاملاً از بين رفته است.
اگر در طي يك هفته پس از درمان بهبودي نداشتيد، به پزشك  مراجعه كنيد. آن ها مي توانند داروهاي قوي تري را براي كمك به رفع عفونت تجويز كنند. 

منبع:كانون مشاوران ايران-بايدها و نبايدهاي بعد از رابطه جنسي| رابطه موفق


برچسب: رابطه جنسي,ميل جنسي زنان,رابطه زناشويي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۳۵:۴۲ توسط:دكتر جلالي موضوع: