مركز مشاوره مركز مشاوره .

مركز مشاوره

چگونه كودكاني شاد داشته باشيم ✔️ ۲۱ راز كه نمي دانيد

چگونه كودكاني شاد داشته باشيم؟ كودك شاد اغلب سالم تر و موفق تر از كودكاني هستند كه شاد نيستند. آنها كمتر مستعد ابتلا به بيماري هاي جسمي و رواني هستند و در مدرسه و زندگي شخصي خود عملكرد بهتري دارند.
در اينجا چند نكته براي كمك به كودكان براي شاد بودن آورده شده است:
با آنها وقت بگذرانيد و به آنها توجه كنيد.از آنها حمايت كنيد و به آنها احساس امنيت و حمايت دهيد.به آنها فرصت هايي براي يادگيري و رشد بدهيد.به آنها فرصت هايي براي بازي و سرگرمي بدهيد.با كمك والدين و ساير بزرگسالان، كودكان مي توانند ياد بگيرند كه چگونه شاد باشند و زندگي را با تمام وجود لذت ببرند.
چگونه كودكاني شاد داشته باشيمچگونه كودكاني شاد داشته باشيم؟ كودك شاد آرزوي هر خانواده اي است. والدين مي‌توانند با ايجاد يك محيط سالم و حمايت‌كننده در خانه، به كودكان خود كمك كنند تا از اين عوامل به نفع خود استفاده كنند و زندگي شادتري داشته باشند.


۱. از تقويت مثبت استفاده كنيدبراي كودكان، والدين اولين حمايت اخلاقي هستند كه بايد بدانند آيا كار خاصي را درست انجام مي دهند يا خير. تقويت مثبت براي تربيت كودكي با اعتماد به نفس و شاد ضروري است. به همين دليل مهم است كه هر زمان كه فرزندتان كاري را درست انجام مي دهد از او قدرداني كنيد. اما وقتي اشتباه مي كند او را تحسين نكنيد. تمجيد نادرست مي تواند مضر باشد. او ممكن است هميشه به دنبال كلمات قدرداني باشد، كه مي تواند باعث ايجاد مسائل مربوط به انگيزه در آينده در زندگي شود.
۲. به كودك خود بياموزيد كه صبور باشد
بچه‌ها آماده شده‌اند كه با لذت آني انرژي بگيرند. و در دنياي امروز كه همه چيز با يك انگشت در دسترس است، نياز به ارضاي هر نيازي در لحظه در حال افزايش است. مهم است كه به فرزندان خود اجازه دهيد مزاياي لذت طولاني مدت و اين واقعيت اساسي را درك كنند كه هر چيزي زمان خودش را مي گيرد. با تلقين ارزش‌هاي صبر، فرزندانتان ديگر دشمن خودشان نيستند و احساس غم و اندوه نمي‌كنند.
۳. به فرزندتان كمك كنيد تا روابط خوب برقرار كندخانواده و دوستان شادي فراوان و همچنين لحظات به ياد ماندني را براي هميشه به ارمغان مي آورند. بچه ها ممكن است به راحتي با خانواده و حتي با دوستان خود ارتباط برقرار كنند. اما والدين بايد به آنها ياد بدهند كه اين كار را با آشنايان يا حتي همسايگان انجام دهند.
۴. به فرزند خود بياموزيد كه مهربان باشدبچه‌ها ممكن است در روزهاي اول مالكيت داشته باشند و ممكن است به ديگران در زندگي خود تنها به خانواده نزديك خود اهميت دهند. با گذشت زمان، لازم است فرزندان شما بدانند كه در زندگي آنها چيزي بيش از خودشان وجود دارد. با پرورش همدلي و مهرباني نسبت به ديگران، آنها شروع به كشف شادي نوع منحصر به فردي خواهند كرد.

چگونه كودكاني شاد داشته باشيم
۵. فرزند خود را مستقل تربيت كنيدبرخي از والدين بيش از حد از فرزندان خود محافظت مي كنند و تمايل دارند والدين هليكوپتري باشند. اين رفتار مي تواند بچه ها را عصباني كند يا آنها را بيش از حد به والدين خود وابسته كند. عجله براي متوقف كردن فرزندتان از انجام كاري نادرست مي تواند در دراز مدت براي او مضر باشد، تا زماني كه اين فعاليت عواقبي نداشته باشد. اگر كودكتان در حين بازي زمين خورد، بگذاريد بيفتد و براي مدتي گريه كند. او به تدريج ياد مي گيرد كه گرد و غبار خود را پاك كند و دوباره شروع به بازي كند.
۶. مطمئن شويد كه به حرف فرزندتان گوش مي دهيدبسياري از كودكان احساسات خود را به والدين خود منتقل مي كنند. با اين حال، اينها عمدتاً به‌عنوان  عصبانيت‌هاي معمول دوران كودكي تلقي مي‌شوند و به راحتي ناديده گرفته مي‌شوند. پس از آن ممكن است كودك شما شروع به ايجاد احساس خواستن نشدن يا عقده حقارت كند. او بايد بداند كه مي تواند در مورد هر چيزي با شما صحبت كند و شما واقعاً متوجه خواهيد شد كه او چه مي گذرد. به او زمان بدهيد، كاري را كه انجام مي دهيد براي لحظه اي رها كنيد و حتي زماني كه به شما مي گويد در قسمت كارتوني مورد علاقه اش چه اتفاقي افتاده است، به او گوش دهيد.
۷. بگذاريد فرزندتان ببيند كه شما هم خوشحال هستيداگر خودتان فردي ناراضي باشيد، هيچ بازي، مهماني، فعاليتي كارساز نخواهد بود. بچه‌ها خيلي سريع‌تر از ديگران آن را احساس مي‌كنند و معمولاً فكر مي‌كنند كه زندگي اينطور است. شادي مسري است، پس اگر شما شاد باشيد فرزندتان نيز از شما خوشحال خواهد شد. پس خوشحال بمانيد و بگذاريد فرزندتان ببيند كه با وجود مشكلات مختلفي كه زندگي در بزرگ‌تر شدن بر سر او ايجاد مي‌كند، هميشه مي‌تواند دليلي براي خوشحالي پيدا كند.

منبع:كانون مشاوران ايران-چگونه كودكاني شاد داشته باشيم ✔️ ۲۱ راز كه نمي دانيد


برچسب: نوجوان شاد,نشانه هاي كودك شاد,كودك شاد،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۵۳:۱۹ توسط:دكتر جلالي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :