مركز مشاوره مركز مشاوره .

مركز مشاوره

آيا برخي صحبت ها و رفتارهايي در دوران نامزدي عجيب هستند؟

موارد زير سوالاتي است كه در دوران نامزدي براي برخي از افراد پيش مي آيد و ذهن زوجين را به خود معطوف مي كند، به اين سوالات در طول مقاله پاسخ داده شده است:
نحوه خوابيدن در دوران نامزدي چگونه است؟
ترفند هاي دوران نامزدي براي دلربايي كردن
خواسته هاي مردان در دوران نامزدي چيست؟
شيطنت هاي دوران نامزدي چيست؟
خاطرات شيطنت دوران عقد لذت بخش است؟
خجالت در دوران عقد طبيعي است؟ و چگونه حل مي شود؟
صحبت هاي تلفني دوران نامزدي بايد در مورد چه موضوعاتي باشد؟
نحوه خوابيدن در دوران نامزدي چگونه است؟دوران نامزدي از نظر قانوني و عرفي به دو صورت است يا در قالب صيغه محرميت  و يا در قالب عقد است. در حالت اول صيغه محرميت خوانده مي شود و زوجين حق تماس بدني و ديدن هم ديگر را دارند نبايد رابطه جنسي داشته باشند. در اين دوران مي توانند هم را آغوش بگيرند ولي رابطه جنسي شرعي و عرفي نيست. 
ولي هنگامي كه زوجين عقد مي كنند به صورت شرعي مي توانند با هم رابطه داشته باشند ولي از نظر عرفي تا دوران عروسي معمولا در برخي فرهنگ ها جايز نيست. 
در اين دوران مي توانند زوجين كنار هم بخوابند و آرامش را تجربه كنند ولي رابطه جنسي بسته به اعتقادات و فرهنگ و مواردي كه در بخش فوق گفته شد بايد بررسي شود.
عدم آشنايي با كاندوم و وسايل كنترلي در دوران عقد مي تواند سبب بارداري و مشكلات براي زوجين شود. پس بايد به اين نكات توجه شود. 
دوران نامزدي، دوران آشنايي و شناخت است و نبايد طرفين را به سمت رابطه جنسي سوق دهد و لذت رابطه جنسي چشم و گوش آن ها را ببندد و از شناخت درست يكديگر غافل شوند.
رابطه جنسي بعد از ازدواج سبب صميميت زوجين مي شود ولي اگر اين رابطه پيش از ازدواج رخ دهد سبب عادت كردن زوجين به هم و ناديده گرفتن معيارهاي ازدواج مي شود و از نظر برخي روانشناسان رابطه جنسي فقط بعد از ازدواج پذيرفته است.
ترفند هاي دوران نامزدي براي دلربايي كردندوران نامزدي هر دو طرف دوست دارند بهترين خودشان را بروز دهند و متاسفانه در برخي موارد، خود را بيش از اندازه خوب نشان مي دهند.
اين دوران نبايد به فكر اين باشيد كه خود را بهتر نشان دهيد بلكه بايد در شرايط مختلف خود واقعي را بروز دهيد. 
البته ناز كردن و گفتن جملات محبت انگيز در حد تعادل مي تواند رابطه را جذاب تر كند.
در اين دوران و بخصوص بعد از ازدواج، ابراز عواطف سبب پايداري رابطه مي شود.
مردان دوست دارند كه همسرشان از آن ها تعريف كند و قدرت و توانمندي آن ها براي ديگران برشمرد.
زنان دوست دارند تا فرشته زندگي مردان باشند. دوست دارند همسرشان از دست پخت و جايگاه اجتماعي و روياهاي آن ها تعريف كنند.

آيا برخي صحبت ها و رفتارهايي در دوران نامزدي عجيب هستند؟خواسته هاي مردان در دوران نامزدي چيست؟در دوران نامزدي و عقد، به دليل افزايش صميميت ميان زوجين. طرفين نياز جنسي پيدا مي كنند كه در مردان بيشتر است. در اين روان مردان دوست دارند تا رفت و آمد زن خود را كنترل كنند و قدرت نمايي كنند. 
كنترل رفت و آمد در دوران نامزدي در حد تعادل نشانه دوست داشتن است تا وقتي  كه براي طرفين آزاردهنده نباشد و سبب آزار زوجين نشود. در صورت بروز شكاكيت همسر پيش از ازدواج با مشاور صحبت كنيد.
شيطنت هاي دوران نامزدي چيست؟شيطنت هاي دوران نامزدي به خاطراتي در آينده تبديل مي شود . لحظاتي كه هر زوج در پي تجربه هاي مشترك و جديد هستند. در اين دوران بايد دقت كنيد كه برخي رفتارها ممكن است سبب تضعيف رابطه شما شود. لذا در صورت مشاوره مواردي مي توانيد به مشاور ازدواج مراجعه كنيد.


خاطرات شيطنت دوران عقد لذت بخش است؟بسياري از ما خاطرات شيريني از دوران عقد داريم با اينكه اين دوران استرس ها و چالش هاي خاص خود را دارد. 
مواظب باشيد اين خاطرات براي كس و هر جايي تعريف نشود چون ممكن است در برخي موارد خنده دار باشد ولي براي همسر شما ناراحت كننده باشد.
لذا خاطرات دوران عقد بايد براي هر دو زوج و با توجه به نظر هر دو زوج صورت گيرد.
*
خانمي تعريف مي كرد كه در دوران نامزدي همسرش مدت هاي زيادي جلو درب منزل آن ها مي ايستاد و پدرش از پنجره بالايي به نشانه مخالفت آب پايين مي ريخت.
دوستان خانم و خانم مي خنديدند. از نظر خانم اين نشانه صبوري و پافشاري همسر است. نشانه ارزشمند بودن در نظر پدرش است. 

منبع:كانون مشاوران ايران-آيا برخي صحبت ها و رفتارهايي در دوران نامزدي عجيب هستند؟


برچسب: دوران عقد,شيطنت هاي دوران نامزدي,دوران نامزدي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۱۱:۴۵ توسط:دكتر جلالي موضوع:

ازدواج با آدم خسيس، زن اسكروچ مي شوي يا نه؟

ازدواج با آدم خسيس، زن اسكروچ مي شوي يا نه؟
ازدواج با آدم خسيس چه عواقبي براي شما خواهد داشت؟ در صورتي كه به آن به عنوان يكي از گزينه هاي ازدواج فكر مي كنيد بايد همه جوانب آن موضوع را در نظر بگيريد زيرا در ازدواج با فردي خسيس بايد مشكلاتي مانند نحوه پول گرفتن از همسر، دعوا به خاطر مخارج، انزواي مخارج و بسياري از موارد آزاردهنده ديگر دست و پنجه نرم كنيد.
آدم خسيس فقط پول جمع مي كند و به طور بيمار گونه اي در مصرف كوچك ترين چيزها پس انداز مي كند و هيچ گاه قصد خرج كردن آن ها را ندارد و با اين رفتارش زندگي همسر و فرزندان را قرباني روز مبادا مي كند و هزينه هاي لازم زندگي را در نظر نمي گيرد و براي آن ها هيچ پولي خرج نمي كند.
در اين مقاله به مشخصه هاي اصلي مرد خسيس مي پردازيم تا بتوانيد در مورد ازدواج با آن تصميم درستي بگيريد، هم چنين در اين زمينه شما مي توانيد از مشاوره قبل از ازدواج كمك بگيريد.
ازدواج با آدم خسيس، انتظار تغيير نداشته باشيداگر در حال حاضر دوست پسر خسيسي داريد مي توانيد او را امتحان كنيد البته بايد توجه داشته باشيد كه خساست به سختي درمان مي شود و شما نبايد به اميد اين كه بعد از ازدواج با دارو درماني و روان درماني و قرص او را درمان كرده و تغيير مي دهيد، باشيد، زيرا او هيچ گاه نمي تواند به آدم دست و دلبازي تبديل شود.
در صورتي كه اين ويژگي همسر آينده تان را به موقع تشخيص دهيد به شما كمك مي شود تا تصميم گيري بهتري داشته باشيد و شما را از يك عمر پشيماني باز دارد، شايد در ابتدا به خودتان بگوييد كه عشق و علاقه از همه چيز مهم تر مي باشد اما درست زماني كه شور و شوق اوليه از بين رفت متوجه خواهيد شد كه مرتكب چه اشتباه بزرگي شده ايد زماني كه بسيار براي شما دير شده است. در ازدواج و انتخاب همسر اين معيار مهم را در نظر بگيريد تا همسر مناسبي را برگزينيد.
تشخيص خساست و مديريت هزينهبايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه بين خسيس بودن و مديريت هزينه ها مرز باريكي وجود دارد و اگرچه اين تفاوت كاملا محسوس مي باشد و نبايد اين دو را با هم اشتباه بگيريد.
به طور مثال فردي كه مبلمان خانه را هر هشت سال عوض مي كند خسيس نمي باشد و هم چنين فردي كه به دليل كمبود درآمد با پيشنهاد همسرش براي سفر خارج مخالفت مي كند خسيس نيست پس هر چيزي را در نامزد خود به حساب خساست او نگذاريد زيرا بعضي از مسائل به خاطر وضعيت مالي فرد رقم نمي خورد.
فرد خسيس كسي مي باشد كه به اندازه كافي پول دارد اما به آن دست نمي زند چنين فردي اگر ميليون ها پول در حسابش داشته باشد باز هم به خاطر ۵۰۰ توماني با شما جر و بحث مي كند و دعوا راه مي اندازد، بايد اين نكته را در نظر بگيريد كه در شرايط اقتصادي و سخت تلاش براي صرفه جويي به معني خسيس بودن نمي باشد بلكه مشخصه بارز آن خرج نكردن با وجود پول كافي مي باشد زيرا فرد تنها پول جمع كردن را دوست دارد و دلش نمي آيد از پول هايش كم شود و آن ها را مصرف كند.



ازدواج با آدم خسيسازدواج با آدم خسيس، ترس از فقرمي خواهيد بدانيد ازدواج با چه مرداني اشتباه مي باشد؟ يكي از آن ها مرد خسيس است، مرد خسيس جز مرداني مي باشد كه اگر به خودتان بياييد متوجه مي شويد كه زندگي تان به آت و آشغال تبديل شده است زيرا آدمي كه حس خساست در او وجود دارد هيچ چيز را دور نمي اندازد، به طور مثال او جوراب هاي كهنه اي كه سوراخش را بارها دوخته، قوطي رب، سطح ماست و ته مانده هاي مداد رنگي دوران مدرسه اش را نگه مي دارد.
فرد خسيس خيلي زياد از فقير شدن، آينده و مشكلات مالي مي ترسد و استرس دارد به طوري كه هيچ گاه نمي تواند زندگي عادي و بدون از نگراني براي خود رقم بزند و زندگي شاد و با رفاهي را تجربه كند.

منبع:كانون مشاوران ايران-ازدواج با آدم خسيس، زن اسكروچ مي شوي يا نه؟


برچسب: ازدواج,آدم خسيس,ويژگي هاي فرد خسيس،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۰۲:۲۸ توسط:دكتر جلالي موضوع:

سن ازدواج نامناسب و مناسب

پاسخ مشاور ازدواج به سوالات: سن ازدواج نامناسب چه زماني است؟ چه زماني ازدواج كنيم ؟ چه سني ازدواج كنيم ؟ چ سني براي ازدواج مناسب است ؟ اختلاف سني مناسب چقدر است؟
سن ازدواج مركز مشاوره ستاره: ازدواج كردن در هنگام جواني مي تواند منجر به طلاق شود. اما انتظار بيش از حد طولاني هم مي تواند به همان اندازه مشكل ساز باشد. تحقيقات جديد نشان مي دهد كه روند طلاق در آمريكا در حال تغيير است. اما آيا ازدواج شما مي تواند در معرض خطر باشد؟
نظريه گلديلوكس در مورد سن ازدواجكري كراويچ، مشاور ازدواج و خانواده در كلينيك افرا بيرمنگام در تروي ميشيگان مي گويد: “سن ايده آل براي ازدواج، با حداقل احتمال طلاق در پنج سال اول ، 28 تا 32 است.” اين تئوري ” Goldilocks “ناميده مي شود، ايده اين تئوري كه افراد در اين سن خيلي پير و خيلي جوان نيستند.
كراويچ توضيح مي دهد كه افراد بايد “به اندازه كافي پير” باشند تا تفاوت بين علاقه واقعي و عشق جواني را درك كنند، اما ” به اندازه كافي جوان” باشند كه بتوانند سازش كنند.
حداقل صبر كنيد تا مغز شما رشد خود را متوقف كندآليشيا تاورنر، مشاور خانواده مي گويد: “سطح بلوغ مشخصي وجود دارد كه شخص با رسيدن به آن احتمالا در زندگي خود موفق مي شود و اين بلوغ معمولاً بعد از 25 سالگي اتفاق مي افتد.” “در عمل، زوج هايي را مي بينم كه در آستانه طلاق قرار گرفته اند. آن ها قبل از اينكه خودشان را پيدا كنند و قبل از آنكه جواني كنند ازدواج مي كنند. “
از ديدگاه علمي، لوب فرونتال آخرين قسمت از مغز است كه به بلوغ مي رسد، و بلوغ آن مي تواند در 25 سالگي يا حتي 30 سالگي اتفاق بيفتد. تصميمات زندگي كه قبل از 25 سالگي گرفته مي شوند ممكن است مشكل ساز باشند.
به عبارت ديگر، ازدواج هاي نوجوان و بسياري از جوان معمولاً محكوم به شكست است. از نظر آماري، فردي كه در سن 20سالگي ازدواج مي كند، بيش از 50 درصد نسبت به فرد 25 ساله، احتمال دارد طلاق بگيرد.
مؤسس حقوقي PA در فورت لادرديل، فلوريدا مي گويد: “در اواخر سن 20 و اوايل 30 سالگي زمان مناسبي براي  ازدواج است زيرا فرد در اين سن از نظر مالي هم سامان مي گيرد.” “در اين سن عشق واقعي تر است و افراد نسبت به انتظاراتشان واقع نگر تر هستند.”
خيلي صبر نكنيدافراد در 30 سالگي نه تنها بالغ هستند، بلكه معمولاً تحصيل كرده هستند و تمايل دارند كه از وضع اقتصادي مطمئن تري برخوردار باشند (مشكلات پول مي تواند يك عامل اصلي طلاق باشد.) يك مطالعه در زمينه خانواده (2006 – 2006) نشان داده است كه پس از 32 سالگي هر سال 11 درصد احتمال ازدواج كم تر مي شود.
با اين حال – و اين با يافته هاي قبلي تفاوت دارد – احتمال طلاق پس از 32 سالگي هر سال پنج درصد افزايش مي يابد. از حدود سال 2000، خطر طلاق براي افرادي كه در 30 سالگي ازدواج كرده اند كاهش يافته است. به بيان ساده: زوج هايي كه پس از 32 سالگي ازدواج مي كنند، بيش تر احتمال دارد كه طلاق بگيرند.
 تقريباً براي همه – صرف نظر از جنسيت، نژاد، مذهب و ساختار خانوادگي كه در آن رشد كرده اند – اواخر دهه 20 به نظر مي رسد كه بهترين زمان براي ازدواج باشد.
مجردي طولانيآمارگيري ذكر شده فقط در مورد ازدواج تا 45 سالگي صدق مي كنند. پس ازدواج در سن بالا مي تواند موفقيت آميز هم باشد. با بالا رفتن سن معيار ها دشوار تر مي شود و فرد كم تر قادر به سازش با همسرش مي گردد و افراد ديگر كسي را پيدا نمي كنند كه حاضر شوند بقيه عمر خود را با او سپري كنند.


جف اندرسون، وكيل خانواده دالاس مي گويد، “اگر كسي  در سن 30 يا 40 سالگي ازدواج نكرده باشد، احتمال كمي دارد كه بتواند سازش لازم را در زندگي نشان دهد.”
البته، تمام داده ها مي توانند اشتباه باشند، عشق توجهي به سن شما ندارد. اندرسون مي گويد: “هيچ دو نفري يكسان نيستند.” و من نمي خواهم يك زوج همديگر را از دست بدهند فقط براي اين كه فكر مي كنند در سن مناسبي قرار ندارند. “
چه سني براي ازدواج خوب استازدواج سريعوقتي انسان جوان است، مسير زندگي بسيار ساده به نظر مي رسيد: “ابتدا عشق مي شود، بعد ازدواج مي كند و سپس بچه دار مي شود”  اما روابط مدرن بسيار پيچيده تر از اين برنامه ريزي است. افراد ممكن است در ازدواج به شكست بخورند، ممكن است بچه دار نشوند و در شرايطي ترجيح مي دهند كه ازدواج نكنند.
در حال حاضر، سن متوسط براي ازدواج اقايان در هند حدود 26 سال است. براي خانم ها، اين سن تقريباً 22 است. در ايران به صورت متوسط سن ازدواج خانم ها 22 تا 26 سالگي و آقايان 28 تا 32 سالگي است. ازدواج در حال حاضر در آمريكا در سنين پايين صورت مي گيرد. براساس آخرين گزارش هاي سرشماري در آمريكا، در حال حاضر فقط 51٪ از آمريكايي ها متاهل هستند (منبع: speakingtree).

منبع:كانون مشاوران ايران-سن ازدواج نامناسب و مناسب


برچسب: ازدواج,سن ازدواج نامناسب,سن ازدواج،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۰۳:۴۴ توسط:دكتر جلالي موضوع:

اهميت ويژگي هاي ظاهري در ازدواج | جذابه؟

ويژگي هاي ظاهري در امر ازدواج تا چه حد مهم و تاثيرگذار مي باشد؟ ظاهر همسر چقدر براي شما مهم مي باشد و چقدر به ويژگي هاي ظاهري او اهميت مي دهيد؟ ازدواج يك امر بسيار مهم مي باشد كه فرد بر اساس معيارهاي شخصي اش آن را انتخاب مي كند و معيارهاي هر كس براي اين تصميم با ديگران متفاوت مي باشد.
برخي از افراد در ازدواج به ويژگي هاي ظاهري بيش تر اهميت مي دهند و براي افرادي سوال پيش مي آيد كه در ازدواج، ويژگي هاي ظاهري تا چه حد مهم مي باشد و آيا اين ويژگي ها بر روي كيفيت و دوام ازدواج اثر مي گذارد يا خير. در اين شرايط بايد آگاهي خود را در معيارهاي مهم ازدواج و تاثير ويژگي هاي ظاهري در ازدواج افزايش دهيد و از مشاور قبل از ازدواج كمك بگيريد تا در اين خصوص شما را راهنمايي كنند و با اطمينان بيش تري تصميم به ازدواج بگيريد.
به خاطر داشته باشيد كه اهميت ويژگي هاي ظاهري براي هر فرد متفاوت مي باشد و بايد با توجه به آن به آن پرداخته شود.
ويژگي هاي ظاهري در ازدواجدر  اوايل ازدواج و در شروع رابطه، زيبايي و جذابيت هاي ظاهري نقش پررنگ تري دارد،  در صورتي كه فرد مورد نظرتان ويژگي هاي ظاهري مطلوبي داشته باشد راحت تر مي توانيد به ساير ويژگي هاي فرد مقابل تان توجه كند، در حقيقت ظاهر نمونه اي از مولفه هاي ابتدايي در برقراري ارتباط ميان دو جنس مخالف مي باشد.
مسئله زيبايي باعث جذب افراد به سمت يكديگر مي شود آيا اين مسئله بر روي دوام زندگي آن ها هم تاثير دارد يا خير؟ جواب اين سوال هميشه مثبت نمي باشد، شما براي اين كه رابطه رضايت بخشي داشته باشيد و بتوانيد رابطه تان را به مدت طولاني مدتي حفظ كنيد در اين شرايط بايد به ملاك ها ومعيارهاي خود توجه كنيد و تا حد متوسطي به ملاك هاي ظاهري اهميت دهيد.
در صورتي كه به طور متوسط نسبت به ويژگي هاي ظاهري رضايت داشته باشيد به اين معنا نمي باشد به در طولاني مدت، اين زيبايي ظاهري بر روي دوام زندگي شما اثر مي گذارد و آن رابطه را تضمين مي كند، بلكه با گذشت زمان ويژگي هاي ديگري بر روي دوام رابطه اثر مي گذارد كه شامل موارد زير مي شوند:
ويژگي هاي شخصيتيسبك هاي رفتاريمهارت هاي ارتباطيمهارت هاي سازگاريويژگي هاي ظاهري بر روي رضايت كلي اثر مي گذارند و در صورتي به اين ملاك هاي ظاهري توجه نشود بر روي كيفيت زندگي اثر مي گذارد اما در طولاني مدت عوامل مهم تري بر روي كيفيت زندگي اثر مي گذارد و نقش و تاثيرگذاري به سزايي دارد.
سخت گيري در معيارهاي ظاهري در ازدواجويژگي هاي ظاهري معمولا بر روي تمايلات جنسي اثر مي گذارند و در صورتي كه فرد نسبت به ويژگي هاي ظاهري ناراضي باشد،  تمايل جنسي او كم مي شود، كاهش تمايلات جنسي و ناراضي بودن از رابطه جنسي بر روي كيفيت زندگي زوجين اثر مي گذارد، به همين دليل توجه به ويژگي هاي ظاهري براي برخي از افراد نقش مهمي در زندگي آن ها ايفا مي كند و بر روي كيفيت زندگي زناشويي آن ها تاثير مي گذارد.
قبل از ازدواج فرد بايد به شناخت دقيقي از خودش برسد و ملاك هاي دقيق قبل از ازدواج را براي خود تعريف كند و بايد قبل از ازدواج به اين نتيجه برسد كه زيبايي ظاهري تا چه اندازه براي او مهم مي باشد و شامل چه ويژگي هايي است، در اين شرايط بسياري از افراد به خاطر كمبود مهارت خودآگاهي و عدم شناخت كافي از ملاك ها ومعيارهاي خود نمي توانند انتخاب درستي داشته باشند و به همين دليل بدون شناخت، انتخاب اشتباهي را انجام مي دهند و بعدا پشيمان شده و احساس رضايت كافي ندارند، به عنوان مثال اختلاف قد يكي از مهم ترين معيارهاي ظاهري به شمار مي آيد.
در صورتي كه در مورد ظاهر طرف مقابل تان دچار شك و ترديد شده ايد بايد از مشاوره قبل از ازدواج كمك بگيريد تا در اين خصوص شما را راهنمايي كند و به شناخت بهتري نسبت به ملاك هاي مهم خود برسيد در اين شرايط احتمال انتخاب اشتباه براي شما كم مي شود و مي توانيد انتخاب دقيق تر و صحيح تري داشته باشيد.


نكاتي كه در زمينه ظاهر همسر بايد به آن توجه كنيدمتخصصان مشاوره ازدواج براي ويژگي هاي ظاهري به چند نكته طلايي اشاره كرده كه در زمان ازدواج بايد به آن توجه داشته باشيد و با در نظر گرفتن آن ها بتوانيد انتخاب صحيح و درستي داشته باشيد، در ادامه اين مقاله 3 نكته از ويژگي هاي ظاهري همسر را بيان مي كنيم:
1. زيبايي مفهومي نسبي استتوجه به ويژگي هاي ظاهري براي هر شخص يك مفهوم متفاوتي دارد و امري مطلق نمي باشد و به همين دليل همه افراد نمي توانند در مورد آن نظر خاصي داشته باشند، زماني كه مي خواهيد در مورد ازدواج تصميم بگيريد بايد ملاك هاي خودتان را به خوبي بشناسيد و توجه داشته باشيد آن چه براي ديگران اهميت دارد شايد براي شما هيچ اهميتي نداشته باشد و نظراتان را در مورد شخص مورد نظر تغيير ندهد، پس در امر ازدواج معيارهاي خودتان را در اولويت قرار دهيد زيرا هر كس ديدگاه و نظر خاصي در مورد زيبايي دارد و اين ديدگاه ها منحصر به فرد است.

منبع:كانون مشاوران ايران-اهميت ويژگي هاي ظاهري در ازدواج | جذابه؟


برچسب: ازدواج,ظاهر همسر,ويژگي هاي ظاهري در ازدواج،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۵۹:۰۳ توسط:دكتر جلالي موضوع:

مشكلات ازدواج در سن بالا افسانه است؟

ازدواج در سن بالا معايب و مزايايي دارد؟ مزايا و معايب ازدواج با مرد سن بالا چيست؟ چرا برخي از دختران تمايل دارند با مردان مسن ازدواج كنند؟ سن يكي از ملاك هايي است كه مي تواند پيش بيني كننده ازدواج موفق باشد. دختران جوان به دلايل مختلفي ممكن است تمايل به ازدواج با مرد مسن را داشته باشند، كه اين مسئله پيامدهاي منفي و مثبتي را به همراه خواهد داشت.
از جمله مهم ترين پيامدهاي اين ازدواج مي توان به دريافت حمايت عاطفي و مالي بيشتر و در مقابل تجربه تفاوت نسلي در رابطه و كنترل گري بيشتر از جانب مرد اشاره نمود، در اين شرايط مشاوره قبل از ازدواج از اهميت بسياري برخوردار است تا انگيزه هاي لازم براي ازدواج و نيازهاي اساسي فرد مورد بررسي قرار گيرد و فرد با اطمينان بيشتري تصميم به ازدواج گرفته و زندگي مشترك خود را آغاز نمايد.
ازدمشكلات ازدواج در سن بالاا (مسن)اختلاف سني زياد در ازدواج، پيامدهاي متفاوتي در زندگي آينده افراد به همراه دارد، اين دو نفر به دليل تفاوت سني زيادي كه با يكديگر دارند ممكن است علايق، سلايق، نگرش ها يا ديدگاه هاي متفاوتي نسبت به زندگي داشته باشند. به عنوان مثال خواننده محبوب و سبك موسيقي شان، فيلم ها، بازي هاي كودكي، وقايع اجتماعي كه تجربه كرديد و خيلي چيزهاي ديگر احتمالا يكسان نيست و تفاوت هايي خواهد داشت.
تمام موارد گفته شده بر روي روابط و رفتارهاي مورد انتظار طرفين تاثير مي گذارد، هر ازدواجي با فراز و نشيب هايي همراه مي باشد چيزي كه در اين جا مهم است اين است كه شما نقش خود را در رابطه به خوبي ايفا كنيد.
 البته سن ازدواج هم از اهميت بسيار زيادي برخوردار است شما در صورتي كه بتوانيد مهارت هاي لازم را ياد بگيريد خواهيد توانست ازدواج موفقي داشته باشيد و زندگي مشترك رويايي تان را براي خود بسازيد.

ازدواج با مرد سن بالامزاياي ازدواج با مرد سن بالا ( مسن)ازدواج با مرد سن بالا با مزايايي همراه مي باشد كه در زير نمونه هايي از آن را بيان مي كنيم:
1. مهارت حل مسئلههر چه سن مرد بالاتر مي رود، قدرت و مهارت هاي او براي حل مسائل زندگي افزايش مي يابد و در صورتي كه براي خانواده مشكلي به وجود آيد مردان مسن با درايت و منطق بهتري به حل موضوع مورد نظر مي پردازند، افراد مسن به خوبي مي توانند هيجانات خود را كنترل كنند و هم چنين در برخورد با بحران ها، احساسات خود را بهتر از جوانان مديريت مي كنند. زنان نيز بهتر مي توانند به اين مردان اتكا كرده و اعتماد بيشتري به آن ها داشته باشند.
2. توان مالييكي ديگر از عواملي كه باعث مي شود كه دختران جوان به ازدواج با مردان مسن تمايل داشته باشند، امنيت مالي آن ها مي باشد. مردان مسن معمولا از توانايي مالي بهتري برخوردار هستند و همين مورد، عاملي است تا خانم هاي جوان را به خودشان جذب كنند. در صورتي كه مردان ثبات مالي و توانايي مالي خوبي داشته باشند بهتر مي توانند به حل مشكلات مالي بپردازند و زندگي با ثباتي را براي همسرشان مهيا كنند و نمي گذارند تا خانواده شان با بحران رو به رو شود.
3. قدرداني و وفاداري زيادمردان مسن با ديدن خوب و بد دنيا و تجربه هايي كه در زندگي شان داشته اند ديگر نيازي به آزمودن و ماجراجويي ندارند و بيشتر دوست دارند زندگي با آرامشي داشته باشند و به همين دليل قدر آرامش و همسر فداكار را بيشتر مي دانند، آن ها وقت بيشتري را با همسر و خانواده مي گذرانند و سعي مي كنند به نيازهاي همسر و فرزندان بيشتر توجه كنند، در نتيجه احتمال طلاق به دليل خيانت كاهش مي يابد و آن ها سعي مي كنند زندگي با ثباتي داشته باشند.
4. ازدواج با مرد سن بالا| ثبات در جايگاه اقتصادي و اجتماعيامروزه مشكلات مالي و بيكاري بسيار افزايش يافته است و براي پسران سخت است تا از نظر اقتصادي و اجتماعي وضعيت پايداري داشته باشند. از طرف ديگر دختران براي ازدواج محدوديت هاي سني بيشتري دارند و ممكن است شرايط ازدواج با هم سن و سال خود را پيدا نكنند، در حالي كه مردان مسن تر از نظر اقتصادي و اجتماعي جايگاه باثبات تري دارند و اين مسئله بسياري از نگراني هاي دختران را كاهش مي دهد.
5. ثبات شخصيتي بالاهر چه سن افراد بالاتر مي رود، از نظر شخصيتي به ثبات بيشتري مي رسند. و مردان مسن مي دانند كه هستند، از زندگي شان چه چيزي مي خواهند و بايد در چه مسيري قدم بردارند. در حالي كه افراد جوان تر مشكلات بيشتري در اين زمينه دارند كه ممكن است امنيت زندگي زناشويي را تهديد كند. با توجه به اين موضوع بسيار مهم است كه سن را تنها عامل تعيين كننده براي ثبات شخصيتي در نظر نگيريد.


افراد بسياري هستند كه با افزايش سن وضعيت دروني پايداري ندارند و شخصيت آن ها هيجاني و دمدمي مزاج است در مقابل افرادي هستند كه در سن جواني هويت خود را پيدا مي كنند و استوار و با ثبات كامل مي توانند در مسير دلخواهشان قرار گيرند.
 به همين دليل به سن فرد توجه نداشته باشيد و تنها به آن اكتفا نكنيد. در اين شرايط مي توانيد از مشاوره قبل از ازدواج كمك بخواهيد تا در مورد اين مسئله راهنمايي هاي لازم را انجام دهد.
معايب ازدواج با مرد سن بالا ( مسن)علاوه بر اين كه ازدواج با مرد سن بالا مزايايي دارد با معايبي نيز همراه مي باشد كه برخي از اين معايب به شرح زير مي باشند:
1. تفاوت در نگرش ها و جهان بينيبر اساس مطالبي كه بيان شده است تفاوت سن باعث مي شود تا علايق و لذت هاي شما با همسرتان متفاوت باشد و ممكن است نسبت به زوج هاي ديگر فعاليت لذت بخش كمتري داشته باشيد، هم چنين ممكن است هيجان زندگي تان كمتر شود زيرا تفاوت در ميزان انرژي زوجين، باعث كاهش توان مرد در انجام برخي از فعاليت ها مي شود.

منبع:كانون مشاوران ايران-مشكلات ازدواج در سن بالا افسانه است؟


برچسب: ازدواج,ازدواج با مرد سن بالا,ازدواج در سن بالا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۴۹:۰۷ توسط:دكتر جلالي موضوع:

زنان نامناسب براي ازدواج

افراد معمولا قبل از ازدواج وقت كافي و لازم را براي شناخت يكديگر نمي گذارند و با عجله ازدواج مي كنند و به همين دليل ازدواج آن ها از همان ابتدا محكوم به شكست است، بنابراين بايد مطمئن باشيد كه شريك زندگي خود را از درون مي شناسيد، هرچند هيچ زني كامل نيست اما در زير ويژگي زناني ذكر شده است كه زنان نامناسب براي ازدواج هستند.
شناخت دختر نامناسب براي ازدواج1. دختر وابسته به پدر و مادربين صميمي بودن با والدين و وابسته بودن به آن ها تفاوت زيادي وجود دارد، مثلا دائما شما را با والدينش مقايسه مي كند، با والدينش در مورد همه چيز مشورت مي كند، اجازه مي دهد والدينش براي شغل و زندگي اش نظر دهند، عادت دارد كه والدينش از تمام وسايل او مراقبت كنند و هميشه بايد والدينش را در جريان تمام اتفاقات بگذارد.
مشكلات رابطه با دختر وابستهافراد وابسته عاطفي نياز به اطمينان و حمايت از طرف مقابل دارند، مثلا مرتب مي گويند:
« دوستم داري؟»
« آيا برايتان ايجاد مزاحمت كردم؟ آيا آزارتان مي دهم؟»
« آيا مي خواهيد با من وقت بگذرانيد؟»
« چطور به نظر مي رسم؟»
« تو نمي خواي جدا بشي و من رو رها كني مگه نه؟»
اين افراد اغلب اوقات احساس عدم اعتماد به نفس دارند و بايد به طور مدام آن ها را تاييد كنيد تا احساس خوبي داشته باشد. افرادي كه نمي توانند انتخاب كنند در نهايت تمايل به ترك رابطه مي كنند.

هرگز با اين 10 زن ازدواج نكنيدفشار مشكلات عاطفي دختر وابستهوابستگي نوعي ناراحتي عاطفي مي باشد، مثلا وقتي با هم نيستيد ممكن است دائما نگران باشد كه آيا او شما را دوست داريد يا نه؟ كه اين امر استرس شما را بالا مي برد. 
استرس بالا بر نحوه ابراز احساسات شما تاثير مي گذارد و ممكن است باعث ايجاد مشكلات زير شود:
تغييرات ناگهاني خلق و خوبدخلقي مداوم يا احساس افسردگيخشم با غم، گريه يا فريادخشونت نسبت به افراد و اشياءتنش عضلاني، سردرد، ناراحتي معدهخود مراقبتي ضعيف دختر وابستهاگر همسرشما انتظار دارد كه همه نياز هاي او را برطرف كنيد، واقع بين نيست و در صورتي كه نتواند تغيير كند، دچار پريشاني عاطفي مي شود كه بر فعاليت هاي اجتماعي هردوي شما تاثير مي گذارد. 
2. معتاد به خريدعامل بسيار مهم ديگر در درگيري ها و اختلافات زوجين، نگراني هاي مالي و اقتصادي است. آيا نامزد شما هميشه چيزهاي گران قيمت مي خرد؟ دائما پول قرض مي كند، از خريد به عنوان عامل كاهش دهنده استرس استفاده مي كند، اين ها همه نشان دهنده ي علاقه مندي بيش از اندازه او به خريد است، كه براي هر ازدواجي فاجعه به همراه دارد. 


نشانه هاي افراد معتاد به خريداعتياد به خريد به دلايل مختلف شكل مي گيرد، به برخي از ويژگي هايي كه فرد مبتلا دارد دقت كنيد: 
تاييد خواهي افراد معتاد به خريدتجربه خريد براي اين افراد باعث بهبود ارتباط او با ديگران مي شود. اين افراد همچنين به راحتي از دستورات درمانگر خود پيروي مي كنند. 
عزت نفس پاييناعتماد به نفس پايين مربوط به شخصيت معتاد به خريد آن ها مي باشد. خريد راهي براي بهبود عزت نفس آن ها است. هرچند عزت نفس پايين مي تواند نتيجه خريد كردن نيز باشد، بخصوص در زماني كه بدهي دارند احساس بي ارزشي مي كنند. 
مردم زماني كه افسرده و ناراحت و بي حوصله هستند چيزهايي مي خرند كه به آن ها احساس خوبي مي دهد. 
مشكلات عاطفيمعتادان به خريد اغلب افسرده و مضطرب هستند كه قابل درمان است و بسيار موثر تر از هيجان و لذت كوتاه مدت خريد است. 

منبع:كانون مشاوران ايران-زنان نامناسب براي ازدواج


برچسب: ازدواج,دختران خودشيفته,دختر نامناسب،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۴۱:۴۳ توسط:دكتر جلالي موضوع:

مراحل قبل از خواستگاري

شب خواستگاري يكي از مهم ترين زمان هايي است كه مي تواند در سرنوشت هر كسي تاثير گذار باشد. اين واقعه مي تواند به خوشبختي و شادكامي و يا حتي پشيماني منجر شود. البته توقع زيادي است كه انتظار داشته باشيم، شناخت كامل در خواستگاري حاصل شود.
در اين مدت زمان محدود، لازم است سوال ها را طبقه بندي كنيد و مهم ترين آن ها را عنوان كنيد. كارشناسان اين حوزه معتقد هستند لازم است ابتدا تكليف خود را با اين 6 موضوع روشن كنيد.
اين 6 موضوع را جدي بگيريد| شباهت فرهنگي و اقتصاديخانواده ي هر دو طرف لازم است از نظر اجتماعي، فرهنگي، و اقتصادي در يك رده باشند. مسائل مالي در اين ميان اهميت زيادي دارد و هر دو طرف بايد قدرت اقتصادي يكساني داشته باشند و همچنين اگر براي خانواده اي مهم است در ميان افراد قوم و محل خود ازدواج صورت بگيرد، لازم است از همان قوم وصلت صورت بگيرد تا بعدها احساس خود برتر بيني و تفاوت فرهنگي وجود نداشته باشد.
براي اين كه درباره اين موضوعات اطلاعات بيشتري كسب كنيد لازم است به سوالاتي كه فرد و خانواده اش از شما مي پرسند توجه كنيد.
راه ديگر شناخت خانواده مقابل اين است كه واكنش هاي آنان را درباره مسائل مختلف بسنجيد. توجه به خانواده هايي كه با آنان رفت و آمد مي شود نيز، يكي ديگر از راه هاي شناخت اخلاقيات و فرهنگ خانواده مقابل است.
زيبايي ظاهريهميشه پيشنهاد مي شود تا دختر و پسر از لحاظ ظاهري در يك رده باشند، به اين معني كه يكي از آن ها خيلي زشت و يا خيلي زيبا نباشد. ( از نظر زيبايي شناختي همه ي انسان ها به نوع خود زيبا و منحصر به فرد هستند اما متاسفانه بعضي از خانواده ها تنها به دنبال يك ويژگي خاص مي گردند. به اين دليل است كه مي گوييم دختر و پسر بايد از نظر ظاهري در يك رده باشند تا مشكلي در اين ميان براي آن ها به وجود نيايد.)
البته مهم اين اين است كه هر دو طرف همديگر را بپسندند و نظر ديگر افراد درباره ويژگي ظاهري آنان چندان مهم نيست.
 متاسفانه بعضي از جوانان زيبايي و تنها يك فاكتور خاص از جذابيت را دليلي براي انتخاب فرد مي دانند كه در اين صورت هم اين انتخاب چندان سنديتي نخواهد داشت چرا كه در شش ماه تا حداكثر يك سال اول زندگي زوجين به دليل پر كار بودن هورمون ها و غدد جنسي فرد در نظر همسر خود جذاب به نظر مي آيد.
بلوغ عاطفي و رواني| مراحل خواستگاريهر دو طرف لازم است به حالت پختگي رواني كامل رسيده باشند. در صورتي كه همسران با منطق و آگاهي به قضايا نگاه كنند درگيري و قهر بسيار كمتري ميان آنان به وجود مي آيد و اگر اختلافي نيز پديدار شود با گفت و گو و مذاكره حل خواهد شد.
يكي از موارد ديگري كه مي تواند از درگيري هاي زوجين جلوگيري كند اين است كه نسبت به حساسيت هاي همديگر كاملا آگاهي داشته باشد. مثلا مي تواند در روز خواستگاري از هم سوال كنند
( تا چه مقدار براي شما مهم است كه سالگرد و روزهاي خاص را به ياد داشته باشم و اگر زماني اين ايام را از ياد ببرم تا چه حد عصباني و ناراحت مي شوي و چه عكس العملي نشان خواهي داد؟)
ا اين روش مي توانيد اطلاعاتي مربوط به نحوه رفت و آمد كردن، ميزان روابط اجتماعي، روابط با دوستان و … بدست آوريد. البته همان طور كه پيش تز گفتيم تنها با جلسات خواستگاري نمي توان اطلاعات جامع و كاملي از فرد مقابل بدست آورد و ممكن است فرد خود را آن طور كه نيست نشان دهد.
تشابه مذهبي و سياسي| در مراسم خواستگاري چه بگوييمدختر و پسري كه با هم ازدواج مي كنند لازم است از نظر اعتقادات مذهبي و سياسي مشابه باشند چرا كه بعد ها به مشكلاتي جدي برخواهند خورد. مثلا اگر براي پسر مهم است كه پوشش همسرش به نوع خاصي باشد لازم است آن را در جلسات خواستگاري عنوان كند. 


اين مسائل نبايد ناديده گرفته شوند. متاسفانه بعضي از افراد تصور مي كنند كه بعد از ازدواج مي توانند عقايد همديگر را اصلاح كرده و شبيه به خود كنند در صورتي كه اين طور نيست. كسي قرار نيست تغييري كند. فردي كه دست كم 20 سال از عمر خود را اين چنين زندگي كرده نمي تواند از اين به بعد نيز طور ديگري زندگي كند!
نحوه اشتغال خانموقتي دختري تصميم مي گيرد تا بعد از ازدواج به شغل خود ادامه دهد لازم است اين موضوع را با خواستگار خود در ميان بگذارد. پسر هم بايد نظر واقعي خود را بدون ملاحظه و رو در بايستي بيان كند. بسياري از مردان پيش از ازدواج معتقد هستند كه با اشتغال همسر خود كاري ندارند اما بعد از ازدواج شروع به بهانه گيري مي كنند و ادعا مي كنند كه به خاطر علاقه و خجالتي كه در ابتداي رابطه نسبت به شما داشتند از اين حساسيت حرفي نزدند.
شباهت تحصيلاتسطح تحصيلي هر دو طرف بايد در يك رده باشد. اگر فاصله ميان مدارك تحصيلي زوجين زياد ممكن است همديگر را درك نكنند و مشكلاتي از اين دست ايجاد شود. اگر تحصيلات خانم نيز بيشتر باشد امكان دارد مرد احساس حقير بودن كند.

منبع:كانون مشاوران ايران-مراحل قبل از خواستگاري


برچسب: خواستگاري,مراحل خواستگاري,مراحل قبل از خواستگاري،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۲۲:۲۵ توسط:دكتر جلالي موضوع:

تفاوت هايي كه ازدواج را به قعر سياه چاله طلاق مي كشاند

گاهي اوقات زوجين پيش از ازدواج متوجه وجود اختلافدر ازدواج نمي شوند و همين امر باعث مي شود كه پس از ازدواج نتوانند با يكديگر فعاليت هاي مشتركي داشته باشند و به مرور از يكديگر خسته شوند و از هم فاصله بگيرند.
به اين مثال توجه كنيد:
تنها چند ماه از ازدواج مان گذشته بود كه متوجه تفاوت هايمان شديم. در زمان نامزدي هركاري مي كرديم كنار هم باشيم اما پس از ازدواج متوجه شدم كه واقعا خريد كردن با او را دوست ندارم، او ساعت هاي زيادي در مغازه ها به دنبال لباس مي گشت و اين امر مرا به شدت كلافه مي كرد. اكنون پس از گذشت سي سال ما ياد گرفتيم تا با تفاوت هاي يكديگر كنار بياييم. البته كه هنوز هم در خريد كردن همان نظر را داريم!
تفاوت هاي جنسيآيا علاقه به خريد به دليل تفاوت جنسيتي مي باشد؟ 
تقريبا تمام افراد موافق هستند كه زن و مرد تفاوت هاي زيستي دارند اما به همان اندازه كه متفاوت هستيم مي توانيم مكمل يكديگر نيز باشيم. ممكن است تفاوت هاي جنسي وجود داشته باشد اما تفاوت هاي شخصيتي موضوعي است كه بايد بر آن تمركز كرد زيرا ريشه اصلي درگيري ها به آن بر ميگردد.
تفاوت هاي شخصيتيآيا شنيده ايد كه مي گويند افراد متضاد مانند آهن ربا هم را جذب مي كنند؟
بر اساس مطالعاتي كه انجام شده است اين امر واقعيت دارد، مراجعين زيادي داشته ام كه در ابتدا از اين تفاوت ها لذت مي بردند اما به مرور همين تفاوت ها باعث درگيري آن ها شده است، به صحبت هاي زير دقت كنيد تا بيش تر متوجه اين امر بشويد:
من(نهال) و سينا سال ها پيش باهم آشنا شديم سينا به شدت آرام و درونگرا بود درحالي كه من پرحرف و اجتماعي بودم او گوش بسيار خوبي براي حرف هاي من بود، او به تمام حرف هاي من گوش ميداد، هرگز به ساعتش نگاه نمي كرد و بودن در كنار او به من آرامش بسيار زيادي مي داد. تنها چند ماه از ازدواج ما گذشته بود كه همين تفاوت ها به نظر خسته كننده مي آمد. كم كم سينا به نظرم مثل يك پيرمرد خسته كننده شده بود كه هيچ برنامه اي براي آينده نداره و ترجيح مي ده كه تمام وقت خودش رو توي خونه باشه.


اين داستان در جلسات زيادي تكرار مي شود و معمولا هر دو زوج از اين تفاوت ها شكايت دارند.
گام اول: نقاط ضعف و قوتاولين گام براي زوجين اين است كه نقاط ضعف و قدرت خود را شناسايي كنند اين كار ممكن است دشوار بوده و نياز باشد تا از مشاور كمك بگيرند، مشاور با پرسيدن سوال و جواب ليستي از نقاط ضعف و قدرت زوجين تهيه مي كند.
در شرايطي كه زوجين متفاوت از يكديگر باشند احتمالا نقاط ضعف يكي نقاط قوت ديگري است و بالعكس بنابراين از زوجين خواسته مي شود تا به يكديگر اجازه دهند كه در چيزي كه خوب هستند فعاليت را به دست بگيرند. 
اين امر ممكن است دشوار باشد اما بايد هردو زوج اين گام ابتدايي را با يكديگر بر دارند.
به طور مثال در داستان نهال و سينا، سينا كه در رشته رياضي تخصص بيش تري داشت اداره امور مالي را در دست گرفت و نهال مسئول خريد و رسيدگي به كلاس بچه ها را به عهده گرفت البته اين بدين معني نيست كه نهال هيچ سهمي در امور مالي ندارد و هنوز هم بايد در تصميم هاي مهم وارد شود و نقش داشته باشد.

منبع:كانون مشاوران ايران-تفاوت هايي كه ازدواج را به قعر سياه چاله طلاق مي كشاند


برچسب: تفاوت هاي جنسي,تفاوت ها,طلاق،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۰۳:۳۱ توسط:دكتر جلالي موضوع:

ويژگي هاي مهم نامزد

مهارت هاي لازم براي ازدواج، مهارت هاي لازم براي زندگي مشترك
يكي از پيش زمينه هاي شروع يك زندگي مشترك موفق، يادگيري مهارت هاي لازم براي ازدواج مي باشد. زيرا زوجين در اين مسير زوجين با پيچ و خم هاي بسياري رو به رو مي شوند و مشكلات بسياري بر سر راه آن ها قرار مي گيرد.
در صورتي كه مهارت هاي لازم براي ازدواج را ياد بگيريد به شناخت صحيحي از همسرتان مي رسيد و نسبت به نيازهاي او آگاه مي گرديد.
در اين صورت روابط شما با همسرتان بهتر خواهد شد و تعاملات بهتري با يكديگر خواهيد داشت كه تاثيرات آن در افزايش همدلي، توجه به احساسات يكديگر، توانايي حل مسئله و تصميم گيري به منظور مديريت بحران ها نمايان خواهد شد.
توجه داشته باشيد كه يادگيري اين مهارت ها براي همه زوجين ضروري مي باشد حتي براي آن هايي كه سال ها در كنار يكديگر زندگي مي كنند.
هم چنين مي توان براي كسب اين مهارت ها از مشاورين ازدواج كمك خواست تا در اين زمينه بر دانش و مهارت شما بيفزايد و شما را به سمت يك زندگي زناشويي بهتر راهنمايي كند.
ضرورت آگاهي از ويژگي هاي مهم نامزدازدواج آغاز زندگي مشترك زن و مرد است، در صورتي كه آگاهي و دانش زن و مرد در مورد زندگي زناشويي بيشتر باشد مي توانند راحت تر با چالش ها و بحران هاي زندگي كنار آمده و در اين خصوص آماده تر مي شوند. لازمه اين امر خودشناسي و شناخت بيشتر تفاوت ميان زن و مرد مي باشد.
در صورتي كه فرد مهارت هاي لازم را بياموزد مي تواند از بسياري از سوء تفاهم هايي كه در آينده ممكن است به دليل عدم شناخت كافي به دست آيد جلوگيري كند در اين خصوص پيشنهاد مي شود تا اطلاعات خود را در زمينه خودشناسي افزايش دهد تا با تاثير خودشناسي در ازدواج آشنا شويد.
آگاهي از ويژگي هاي مهم نامزدخوشحالي كنار شريك زندگي نيازمند آگاهي از تفاوت هاي ميان زنان و مردان مي باشد. در صورتي كه زوجين شناخت كافي از يكديگر نداشته باشند و ناگهان با تفاوت هاي ميان زنان و مردان رو به رو شوند انگار وارد دنياي جديد و ناشناخته اي شده است.
در ادامه اين مقاله چند مورد از اين تفاوت ها را بيان مي كنيم و در مورد آن توضيحاتي را ارائه خواهيم كرد:
تفاوت نگاه به مسائل جنسي: زنان به طور معمول بعد از رفع نيازهاي احساسي و عاطفي درصدد برقراري رابطه جنسي هستند، در صورتي كه مردان رابطه جنسي را ابزاري براي رسيدن به بعد احساسي و عاطفي در رابطه عاشقانه دانسته و از اين طريق به ابراز احساسات و عواطفشان مي پردازند.استقلال طلبي در مردان اولويت است: معمولا نياز استقلال طلبي مردان از زنان بيشتر است و دوست دارند مستقل باشند و روي پاي خودشان بايستند و به كسي وابسته نباشند به همين دليل از وابسته شدن دوري مي كنند. به طور ذاتي مردان دوست دارند كنترل شرايط را در دست شان بگيرند و چالش ها و مشكلاتي كه به وجود مي آيد را مديريت كنند و براي حل آن ها اقداماتي را انجام دهند.حمايت شدن در زنان اولويت است: زنان نسبت به مردان احساسي تر هستند و به همين دليل نياز به حمايت بيشتري از جانب مردان دارند بنابراين مسئله حمايت از همسر از نظر زنان از اهميت بسياري برخوردار است. در صورتي كه به زنان بي توجهي شود غمگين و آزرده مي شوند. توجه كردن به مناسبت هايي مانند تاريخ تولد، سالگرد ازدواج و غيره نيز براي زنان از اهميت بسياري برخودار است.كاربرد مهارت هاي لازم براي ازدواج در زندگييادگيري مهارت هاي لازم براي ازدواج از اهميت بسياري برخوردار است و فرصتي است تا فرد با بايدها ونبايدهاي رابطه زناشويي آشنا شود و در اين خصوص آگاهي او افزايش يابد.


به عنوان مثال نوع رفتار با همسر، يا حرف هايي كه نبايد به همسر زد يا اين كه كنترل شوهر و عدم توجه به زن چه پيامدهاي منفي در رابطه زناشويي بر جاي خواهد گذاشت.
در ادامه اين مقاله با مهم ترين مهارت هايي كه براي ازدواج لازم است آشنا خواهيد شد.
مهارت هاي لازم براي ازدواج، مهارت همدليمهارت همدلي به اين معناست كه بتوانيد در موقعيت هاي حساس، پاسخ عاطفي مناسبي به طرف مقابل تان بدهيد. در اين حالت بايد بتوانيد از زاويه ديد همسرتان به مسائل نگاه كنيد تا بتوانيد به خوبي احساسات او را درك كنيد.
براي اين كه بتوانيد مهارت همدلي را كسب كنيد بايد سعي كنيد به خوبي به حرف هاي يكديگر گوش كنيد تا از نگراني ها و دغدغه هايي كه براي شما به وجود مي آيد باخبر شويد.
گوش دادن فعالانه به حرف هاي طرف مقابلسعي كنيد مهارت گوش دادن را در خودتان تقويت كنيد براي گوش دادن فعال بايد با تمام وجود به صحبت هاي طرف مقابل تان توجه كنيد تا او مطمئن شود به صحبت هايش گوش مي دهيد و براي او ارزش و احترام قائل هستيد.

منبع:كانون مشاوران ايران-ويژگي هاي مهم نامزد


برچسب: مهارت هاي لازم براي ازدواج,ويژگي هاي مهم نامزد,ازدواج،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۳۸:۱۴ توسط:دكتر جلالي موضوع:

عواقب وحشتناك اختلاف مذهبي در ازدواج

يكي از عواملي كه بر روي تداوم زندگي مشترك اثر مي گذارد و زندگي مشترك را به خطر مي اندازد، اختلاف مذهبي در ازدواج مي باشد اما با اين وجود بسياري از زوجين تفاوت مذهبي را ناديده مي گيرند و ازدواج مي كنند، در اين صورت زوجين دچار مشكلاتي در زمينه هاي مختلف زندگي شان خواهند شد.
مصالحه كردن در مورد موضوعات اعتقادي بسيار دشوار مي باشد، زيرا آن شخص باورهاي متضادي با شما دارد، زماني كه با حوادث و رويدادهاي مختلفي رو به رو مي شود واكنش هاي متضادي را از خود نشان مي دهد، حتي نظر او در مورد خوب و بد با نظرات شما متفاوت مي باشد.
در اين شرايط مشاوره قبل از ازدواج از اهميت بسياري برخوردار است و تا حد زيادي مي تواند چشم اندازي از زندگي مشترك را به شما نشان دهد در اين صورت تست تفاهم ازدواج توسط روانشناس گرفته مي شود و در اين خصوص تفاوت ها مورد بررسي قرار گرفته پيامدها و راه هاي مقابله با تفاوت هاي مذهبي بيان مي شود.
اهميت رفع اختلاف مذهبي در ازدواجامروزه ازدواج ميان دختران و پسران با وجود اختلاف هاي مذهبي بسيار رايج شده است، در صورتي كه دختر و پسر تصميم به ازدواج مي گيرند فكر مي كنند كه هيچ اختلافي نمي تواند مانع عشق بين آن ها شود و هر كدام از آن ها اميد دارند تا بعد از ازدواج همسرشان را تغيير دهند.
فردي كه چندين سال با اعتقادات خود بزرگ شده است و با آن ها خو گرفته است را نمي توان يك شبه تغيير داد. اگر با وجود اختلافات مذهبي تصميم به ازدواج گرفتيد و وارد زندگي مشترك شديد با مشكلاتي در زمينه هاي زير رو به رو خواهيد شد:
تربيت فرزنداننوع پوششمراسم مذهبيبرخي از اختلاف ها مانند اختلاف فرهنگي با تعامل و بعد از مدتي قابل تطبيق خواهد بود و زوجين مي توانند با يكديگر كنار بيايند اما در صورتي كه گرفتار تفاوت هاي عقيدتي شوند اين اختلاف ها باعث به وجود آمدن دلخوري هايي در ميان زوجين مي شود، پس به اين مسائل توجه كنيد و هرگز آن ها را ناديده نگيريد.

عواقب وحشتناك اختلاف مذهبي در ازدواجمعيارهاي اعتقادي در ازدواجتشابه مذهبي بر تمام معيارهاي افراد براي ازدواج تاثير مي گذارد. اعتقادات مذهبي شامل علايق، طرز فكر، آداب، رسوم، سنت و حتي ديدگاه‌ هاي افراد مي باشد.
مراسم، آداب، سنت در ازدواج دو خانواده مذهبي و غيرمذهبي بسيار به چشم مي آيد و باعث درگيري خانواده ها مي شود.
 مرز شوخي‌ افراد، جدا بودن سرگرمي خانم ها از آقايان، باورهاي متفاوت، سن ازدواج و بارداري متفاوت همه ناشي از اعتقادات مذهبي و غيرمذهبي متفاوت مي باشد.
در مواردي ديده مي شود كه زوجين به دليل علاقه زيادي كه به يكديگر دارند خانواده خود را ترك مي كنند يا اعتقاد خود را كنار مي گذارند تا بتوانند كنار يكديگر بمانند. شايد اين كار به نظر درست باشد اما به مرور از اشتياق اول زندگي كاسته مي شود، علاوه بر اين افراد به مرور از تصميم خود پشيمان مي شوند زيرا نمي توانند خود را عوض كنند. 
هر خطايي در طرف مقابل به آن ها يادآوري مي كند كه طرد خانواده كار اشتباهي بوده و همسرش لياقت اين كار را نداشته است!


به ياد داشته باشيد كه دين قسمت مهمي از شخصيت، فرهنگ و خانواده فرد است و بر تربيت فرزندان و رابطه با خانواده و خود همسر تاثير زيادي مي گذارد.
پيامدهاي اختلاف مذهبي در ازدواج| تفاوت مذهبي با خانواده شوهراختلافات مذهبي در ازدواج پيامدها و مشكلاتي را به همراه دارد كه برخي از آن ها شامل موارد زير مي باشد:
1. اختلافات اعتقادي در تربيت فرزندان مشكل ساز مي شود
اگر والدين با يكديگر از نظر اعتقادي اختلاف داشته باشند اين مسئله بر روي شكل گيري شخصيت فرزندان و تربيت آن ها اثر مي گذارد. زوجين بايد قبل از ازدواج در مورد اين مسائل با يكديگر حرف بزنند و با نظرات يكديگر آشنا شوند وگرنه بعد از ازدواج با مشكلاتي رو به رو خواهند شد.

منبع:كانون مشاوران ايران-عواقب وحشتناك اختلاف مذهبي در ازدواج


برچسب: اختلاف مذهبي در ازدواج,اختلاف مذهبي,ازدواج،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۰۸:۵۸ توسط:دكتر جلالي موضوع: