مركز مشاوره مركز مشاوره .

مركز مشاوره

شباهت فرزندان با پدر و مادر و تاثير آن در ازدواج

شباهت فرزندان با پدر و مادر و تاثير آن در ازدواج
شباهت فرزند با پدر و مادر چقدر حقيقت دارد؟ شباهت ميان اين دو چقدر بر ازدواج موثر است. نظر روانشناسان در مورد اين موضوع متفاوت است برخي از آن ها مي گويند كه رفتار فرزندان و ويژگي هاي شخصيتي شان كاملا مي تواند با والدين فرق كند و فرزندان نبايد بر اساس خانواده و والدين شان مورد قضاوت قرار گيرند،
اما برخي ديگر معتقدند با بررسي رفتار والدين مي توان در مورد انتخاب براي ازدواج فرزندان تصميم گرفت و فرزندان شباهت قابل توجهي به والدين شان دارند.
در صورتي كه در مورد اين موضوع سوالاتي داريد، اين مقاله را از دست ندهيد زيرا به بررسي مسائل اساسي و مهم اين موضوع پرداخته است. هم چنين مي توانيد با استفاده از مشاوره ازدواج شباهت فرزندان با پدر و مادر را بررسي كرده و از انتخاب خود براي ازدواج مطمئن تر شويد.
شباهت فرزندان با پدر و مادر و تاثير آن در ازدواج هميشه حقيقت دارد؟دلايل بسياري منجر به شباهت فرزندان به پدر و مادر مي شود، يكي از اين آن ها سبك تربيتي مي باشد زيرا سبك تربيتي والدين متناسب با رفتار آن ها با فرزندشان مي باشد بنابراين اين سبك تربيتي به طور مستقيم بر خلق و خو و رفتار فرزندان اثر مي گذارد.
به عنوان مثال والديني كه افراد آسان گيري هستند در هنگام تربيت فرزندشان، فشار زيادي به او وارد نمي كنند و كنترل كمتري بر روي او دارند در نتيجه در فرزندشان شخصيت آسان گيري شكل مي گيرد و او هم مانند والدينش زندگي را سخت نمي گيرد.
نقش مادر در تربيت فرزندان از اهميت بسياري برخوردار است و در همين زمينه بايد شباهت فرزندان با پدر و مادر مورد توجه قرار گيرد.
توجه داشته باشيد كه تربيت والدين و خصوصيات آن ها تنها فاكتور تعيين كننده در ويژگي افراد نمي باشد زيرا هر فرد ويژگي هاي منحصر به فرد خودش را دارد و با آن به دنيا مي آيد. اين فرد در طول زندگي با موقعيت مختلف و متفاوتي رو به رو شود و در محيط هايي قرار گيرد كه تجربيات او باعث شود ويژگي هايي متفاوتي در او شكل گيرد.
آن چه در مورد اين موضوع اهميت دارد اين است كه انعطاف پذير باشيد و بدانيد كه شباهت فرزندان به والدين صددرصد نمي باشد.
اما در عين حال نمي توان نقش تربيت خانواده را ناديده گرفت زيرا كم و بيش بر روي رفتار فرزندان تاثير مي گذارد علاوه بر اين برخي از ويژگي ها ژنتيكي كه از والدين به ارث رسيده است نيز قابل تغيير نبوده و نقش زيادي در رفتار فرزند دارد.
نقش خانواده در ازدواجنقش خانواده در ازدواجشباهت فرزندان با پدر و مادر و تاثير آن در ازدواج، تجارب آسيب زاي والدين تا چه حد فرزندان را درگير خود مي كند؟خوشبختانه بسياري از افراد در هنگام ازدواج به مركز مشاوره مراجعه مي كنند، به عنوان مثال ازدواج با كسي كه والدينش درگير اعتياد هستند براي هر شخصي آسان نيست و با نگراني هايي همراه خواهد بود.
در اين شرايط فرد در مورد ازدواج شك و ترديد زيادي دارد، در اين هنگام مراجعه به روانشناس مي تواند در تصميم گيري به آن ها كمك كند.


در اين شرايط شما نمي توانيد طرف مقابل را به خاطر رفتار والدينش مورد قضاوت قرار دهيد و ضعف و نقايص والدين را براي فرزندان در نظر بگيريد.
بنابراين نمي توان صددرصد گفت فرزندان شبيه والدين شان مي شوند. بلكه بايد به بررسي سلامت روان فرد مورد نظر بپردازيد و به عنوان يك فرد مستقل به او نگاه كنيد و ببيند تا چه حد تلاش مي كند تا از محيط هاي آسيب زا دوري كند و شخصيت خودش را مورد بررسي قرار دهيد.
زماني كه تصميم به ازدواج با فردي مي گيريد كه با مشكلات خانوادگي رو به رو است در اين حالت بايد نسبت به انتخابتان حساس تر شويد و شباهت فرزندان با پدر و مادر را به دقت بررسي كنيد و در نظر داشته باشيد كه تصميم شما به ازدواج با اين فرد چه عواقبي را به دنبال دارد.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-شباهت فرزندان با پدر و مادر و تاثير آن در ازدواج


برچسب: ازدواج,شباهت فرزندان به والدين,شباهت فرزندان با پدر و مادر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۰۲:۴۰ توسط:دكتر جلالي موضوع:

چرا همسرم مرا دوست ندارد

چرا همسرم مرا دوست ندارد و چه عواملي باعث اين اتفاق مي شود؟
فراز و نشيب در زندگي همه انسان ها وجود دارد و يك امر عادي است. تلاطم در زندگي نشان مي‌دهد كه شما براي زندگي خود تلاش مي كنيد اما گاهي مشكلاتي در زندگي به وجود مي‌آيد كه راه حلي براي آن نيست و فرد به اين نتيجه مي رسد كه ديگر همسرش را دوست ندارد.
در يك رابطه دو طرفه نبايد نسبت به اين دسته از موضوعات بي تفاوت باشيم و بايد براي حل مشكل تلاش كنيم؟
 چرا همسرم مرا دوست ندارد؟اين سخن به ندرت از زبان زوجين شنيده مي شود زماني كه آن ها مطمئن مي شوند ديگر به طرف مقابل احساسي ندارند آن را در رفتار خود نشان مي دهند، به همين دليل است كه زوجين براي پر كردن جاي عشق به كارهاي ديگري روي مي آورند مثلا به مهماني مي روند، سيگار مي كشند يا تن به روابط ديگر مي دهند.
دوست داشتن چيزي نيست كه يك شبه به وجود بيايد و يك شبه از بين برود، به همين دليل شما به زمان و راهكارهايي براي رفع مشكلات نياز داريد.
كار بيش از حديكي از عواملي كه علاقه زوجين را نسبت به يكديگر كم مي كند كار زياد است. از اين رو از زوجين چه مرد و چه زن خواسته مي شود كه براي اين كه عشق بين خود را تداوم بخشند، زمان بيشتري را در كنار خانواده خود بگذرانند.
عدم گفتگوي حضوريبرخي از زوجين زمان بسيار كمي را براي گفت و گو با همسرشان در نظر مي‌گيرند و بيشتر اوقات با موبايل در حال چت كردن و يا مكالمه هاي تلفني هستند و تمايلي به صحبت با همسر خود ندارند، همين موضوع باعث مي شود كه طرف مقابل فكر كند ديگر براي همسرش اهميتي ندارد و زوجين به مرور زمان نسبت به يكديگر سرد مي شوند.
عدم پيش قدم شدنبرخي از زوجين با وجود اينكه مي بينند از يكديگر دور شده اند تلاشي براي نزديك شدن به يكديگر نمي كنند. ممكن است استدلال آن ها اين باشد كه چرا من پيش قدم بشوم مگر من كار اشتباهي انجام دادم؟


اگر هر كدام از زوجين از انجام اين كار شانه خالي مي‌كنند، اوضاع به مراتب بدتر مي شود.
عدم توجه به اوقات فراغتيكي از علت هاي اساسي كم شدن عشق بين زوجين عدم توجه به اوقات فراغت است، شايد برايتان سوال باشد كه اين موضوع چه ربطي به دوست داشتن دارد، اما يكي از موارد مهم كه در ايران كمتر به آن توجه مي‌شود گذراندن وقت دركنار يكديگر و تفريح است.
در واقع زندگي شهر نشيني و فعاليت هاي اقتصادي، مردم را از تفريح دور كرده است.
رابطه جنسي نامنظمرابطه جنسي يكي از الزامات در هر زندگي است اما برخي از زوجين به دليل مشغله هاي زياد رابطه جنسي منظمي ندارند و شايد ماه ها از آخرين رابطه ي آن ها گذشته باشد، همين موضوع باعث مي‌شود كه بين آن ها فاصله بيفتد.
ضمير ناخودآگاه در ازدواجضمير ناخودآگاه در ازدواج | سندروم بازگشت به خانه راهكارهاي مناسب براي حل مشكلتعيين قرار ملاقاتقرار گذاشتن فقط در دوران نامزدي و آشنايي نيست اگر مي خواهيد رابطه خود را به حالت اول برگردانيد و همسرتان دوباره شما را دوست داشته باشد بايد زماني را براي باهم بودن انتخاب كنيد. همين كه بتوانيد غذايي در رستوران با هم بخوريد يا با هم به تماشاي فيلم بپردازيد نشان مي دهد كه براي او ارزش قائل هستيد.
تعيين زمان براي گفت و گو حتي اگر كار از كار گذشته و همسرتان ديگر به شما علاقه اي ندارد مي‌توانيد با صحبت كردن رابطه را ترميم كنيد. زمان مشخصي را تعيين كنيد و بدون هيچ وسيله ارتباطي مثل تلويزيون، موبايل با همسر خود صحبت كنيد شايد براي شروع سخت باشد اما به تدريج شرايط اين كار را مهيا مي كنيد.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-چرا همسرم مرا دوست ندارد


برچسب: همسر,رابطه جنسي منظم,رابطه جنسي نامنظم،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۵۸:۳۹ توسط:دكتر جلالي موضوع:

انواع خانواده از ديدگاه مراكز روانشناسي خانواده

انواع خانواده از ديدگاه مراكز روانشناسي خانواده
خانواده يكي از نخستين بنيان اجتماعي، طبيعي ترين نهاد اجتماعي و همزاد انسان مي باشد و انسان اولين اجتماعي كه وارد مي شود خانواده نام دارد.
خانواده كاركردهاي بسيار براي فرد دارد كه مي توان به نمونه هايي از آن اشاره كرد، به طور مثال كاركرد عاطفي، كاركرد اقتصادي، اعطاي پايگاه اجتماعي، اجتماعي كردن، حمايت و مراقبت از كودكان، رفع نياز جنسي، توليد مثل و غيره نام برد.
خانواده از همه لحاظ مهم مي باشد و يكي از عوامل موثر كه نقش خانواده بسيار اهميت دارد تكوين شخصيت و رفتار فرد مي باشد.
خانواده را مي توان از لحاظ مختلف مورد دسته بندي قرار داد كه در ذيل نمونه هايي از آن را ذكر مي كنيم.
منش و شخصيتالگوي روابط بين فرديروابط برون و درون گروهيشيوه مديريتنحوه رفتار و برخورد با كودكان و نوجوانانايجاد اختلال در رفتار كودكانكاهش مشكلات كودكانانواع خانواده از ديدگاه مراكز روانشناسي خانوادههر كدام از اين خانواده ها داراي ويژگي هايي هستند كه توسط روانشناسان مطرح شده است در ادامه هر كدام از اين ويژگي ها را مطرح مي كنيم.
خانواده سخت گير:در خانواده سخت گير معمولا والدين طوري با فرزندانشان رفتار مي كنند كه در گذشته پدر و مادرشان با آن ها رفتار مي كرد در اين خانواده شرايط سخت گيرانه مي باشد در زير شرايطي كه اين خانواده دارد را ذكر مي كنيم.


معمولا تصميم گيرنده يكي از والدين مي باشد.فقط همان شخص تصميم گيرنده مي تواند نظر بدهد و ديگر اعضاي خانواده حق اظهار نظر ندارند.فرزندان مجبور به اطاعت نظر والدين هستند و اگر خلاف آن را انجام دهند والدين ناراحت و خشمگين مي شوند.والدين كنترل شديدي بر فرزندان خود دارند.نسبت به نظم داشتن بسيار سختگيرانه عمل مي كنند و ارزش افراطي نسبت به آن قائل هستند.نسبت به تصميم هاي فرزندشان ارزش قائل نيستند و مهم نظر والدين مي باشد.با رفتار سختگيرانه خود باعث مي شوند تا نياز عاطفي كودك به درستي ارضا نشود.كودكان در اين خانواده به احتمال زياد دروغگو هستند و عزت نفس پاييني دارند.كودكان بيشتر دوست دارند با گروه هاي خارج از خانواده خود باشند.كودكان دچار اضطراب، افسردگي، وسواس و كمال گرايي مي شوند.خانواده هاي تركيبيخانواده هاي تركيبي يا خانواده ناتني | پيشنهاد مشاور چيست؟خانواده سهل گير:در اين خانواده اعضاي خانواده بيشتر تمايل دارند نيازهاي ارضا نشده خودشان را رفع كنند و به همين دليل به نيازهاي جسماني كودكشان توجه نمي كنند و به امر تربيت كودك توجهي نمي كنند.
در اين خانواده شرايط به صورت زير مي باشد.
هر چه كودكشان مي خواهد انجام مي دهند تا كودكشان را ساكت و خاموش نگه دارند.كودكشان پرتوقع تربيت مي شود.والدين هيچ كنترلي بر كودك خود ندارند و بسيار فرزندشان را آزاد مي گذارند تا هر طور كه تمايل دارد زندگي كند.والدين هيج انتظاري از فرزندشان ندارندبراي استقلال فرزندشان هيچ كاري انجام نمي دهندچون تجربه كافي ندارد زود تسليم مي شود.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-انواع خانواده از ديدگاه مراكز روانشناسي خانواده


برچسب: انواع خانواده,خانواده سخت گير,روانشناسي خانواده،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۴۰:۵۹ توسط:دكتر جلالي موضوع:

برگرداندن عشق به رابطه عاطفي

برگرداندن عشق به رابطه عاطفي، تكنيك ها و راه هاي براي برگرداندن عشق
بسياري از افراد كه در روابط شان دچار مشكل شده اند و عشقي در رابطه شان باقي نمانده است تصميم مي گيرند با استفاده از روش هاي مختلف عشق را به رابطه عاطفي شان برگردانند.
عجله آن ها باعث مي شود از روش هاي صحيح براي برگرداندن عشق شان استفاده نكنند. توجه داشته باشيد نبود عشق را نبايد ناديده گرفت زيرا از بين رفتن عشق تهديدي براي رابطه عاطفي و ازدواج مي باشد.
براي اين كه عشق به رابطه عاطفي برگردد بايد هر دو طرف براي برگرداندن عشق به رابطه عاطفي تلاش كنند شايد فرد براي برگرداندن عشق به شور و شوق ابتدايي قدم بردارد اما براي اين كه اين مسئله به موفقيت برسد بايد همكاري دو طرفه باشد و هر دو براي برگرداندن عشق به روابط عاطفي شان تلاش كنند.
در اين شرايط مي توانند از مشاور ازدواج كمك بگيرند، مشاور به زوجين كمك مي كند تا سهم خود را در عشق از دست رفته پيدا كنند و براي بازگرداندن آن از روش هاي صحيح و درست استفاده نمايند.
در ادامه اين مقاله به بررسي اين موضوع مي پردازيم و برخي از اشتباهات زوجين و راه هاي صحيح ارتباط با شريك عاطفي را مورد بررسي قرار مي دهيم.
اشتباهات رايج در برگرداندن عشق به رابطه  عاطفياگر چه شروع يك رابطه عاطفي و عاشقانه سخت است اما نگهداري از عشق به وجود آمده و گذر از مشكلات، بسيار سخت تر مي باشد. بسياري از افراد براي رابطه شان تلاش زيادي انجام مي دهند اما باعث دوري آن ها يكديگر از هم مي شوند و هم چنين تكرار رفتارهاي نادرست و اشتباه نتيجه معكوسي در رابطه آن ها مي دهد.
در اين مقاله خطاهاي رايجي كه مانع شكل گيري يك ازدواج مي شود را مورد بررسي قرار مي دهيم، تا به خوبي با آن ها آشنا شويد.
ترميم شكست عاطفيترميم شكست عاطفي چگونه خواهد بود؟پذيرش بي چون و چراي خواسته هاي معشوقبراي بسياري از افراد فاصله به وجود آمده بسيار سخت و دشوار است به طوري كه براي بازگشت به روزهاي اوليه حاضرند هر كاري را انجام دهند و حتي بسياري از آن ها حاضرند به خواسته هاي معشوق شان تن دهند.
اما زماني كه اوضاع به شرايط اوليه برگشت، مشكلات و جر و بحث هاي آن ها دوباره شروع مي شود، زيرا هر كس نيازهاي خودش را دارد و او نمي تواند در رابطه مانند يك برده رفتار كند. رابطه اي سالم است كه نيازهاي هر دو طرف به درستي رفع شود.
در صورتي كه آن چه در توان تان نيست را قبول كنيد تنها شرايط را براي خود دشوارتر كرده ايد و ديگر نمي توانيد خودتان باشيد.
با ايجاد ترحم، عشق بخواهيدبرخي از افراد زماني كه در رابطه دچار مشكل مي شوند، تصور مي كنند كه اگر همسرشان حس و حال بدن شان را ببيند، دلش براي او به رحم مي آيد و به رابطه بر مي گردد. اما اين تصور اشتباه است و باعث مي شود معشوقش فكر كند آن فرد شخص ضعيفي است و يا دلش براي او خواهد سوخت و از سر دلسوزي به رابطه بر مي گردد.


در صورتي كه فرد از سر دلسوزي به رابطه برگردد انگار با اجبار رو به رو شده است و اين رابطه دوامي نخواهد داشت، هم چنين ترحم و دلسوزي در رابطه باعث مي شود سلامت رابطه با خطر روبه رو شود و عشقي كه با ترحم و دلسوزي همراه باشد صادقانه نمي باشد و باعث آسيب رسانده به هر دو مي شود.
استفاده از ترحم براي برگرداندن عشق به رابطه يكي از بدترين روش ها مي باشد و كمك كننده نخواهد بود.
افراط در بيان احساساتبرخي از افراد تصور مي كنند اگر به صورت افراطي احساسات شان را بيان كنند و با شريك عاطفي شان از عشق و علاقه شان بگويند همه چيز به خوبي حل مي شود اما توجه داشته باشيد كه بيان احساسات اگر چه خوب است اما در حالت افراطي براي فرد بسيار خسته كننده است.
هم چنين عشق از دست رفته با عللي همراه مي باشد كه بايد آن علل شناسايي شده و حل گردد در غير اين صورت بيان احساسات به تنهايي موضوع را حل نخواهد كرد.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-برگرداندن عشق به رابطه عاطفي


برچسب: رابطه عاطفي,شريك عاطفي,برگرداندن عشق،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۲۹:۰۱ توسط:دكتر جلالي موضوع:

درمان اعتياد رفتاري

درمان اعتياد رفتاري
اعتياد رفتاري چيست و در مورد روش هاي درماني اعتياد رفتاري چه چيزهايي مي دانيد؟ واژه اعتياد افراد را به ياد مواد مخدر مي اندازد اما امروزه خانواده ها و افراد درگير اعتيادهاي جديدي مي شوند كه به اعتياد هاي رفتاري معروف هستند، اعتيادهاي رفتاري شامل اعتياد به قمار، اعتياد به رابطه جنسي، اعتياد به اينترنت و غيره مي شود.
براي درمان اعتياد رفتاري، مي توان از درمان هاي سنتي و شناخته شده در زمينه اعتياد به مواد مخدر، الكل و داروهاي اعتياد آور استفاده كرد، هم چنين براي درمان اعتياد رفتاري روش هاي درماني نويني طراحي شده است كه در ادامه اين مقاله به بررسي آن ها مي پردازيم و مطالعه آن مي تواند براي شما مفيد باشد.


درمان اعتياد رفتاري، قدم اول شناخت اعتياد رفتاريبسياري از افراد اعتياد رفتاري را نمي شناسند و در مورد آن هيچ آگاهي ندارند به همين دليل اين مسئله توسط افراد و خانواده ها ناديده گرفته مي شود. در اين خصوص بايد آگاهي و اطلاعات خود را افزايش دهيد و با علائم و نشانه هاي اعتياد آشنا شويد.
اعتياد رفتاري متنوع است و هر كدام از انواع آن نشانه هاي مخصوص به خودشان را دارند به عنوان مثال علائم اعتياد جنسي با اعتياد به اينترنت متفاوت مي باشد. به طور كلي مهم ترين نشانه هاي اعتياد رفتاري شامل موارد زير مي شود:
درگيري ذهني در مورد رفتارناتواني كنترل بر فعاليت مورد نظرايجاد آسيب هاي مالي و جاني براي خود و اطرافيانعلائم و عوارض اعتياد رفتارياعتياد رفتاري با علائم و عوارضي همراه مي باشد اما شدت و تعداد دفعات اعتياد رفتاري در افراد مختلف، متفاوت است به همين دليل اعتياد رفتاري مانند اعتياد به الكل اختلالاتي در عملكرد زندگي افراد به وجود مي آورد كه برخي از آن ها عبارت اند از:
درگير فكري با فعاليت حتي در صورتي كه آن زمان فعاليت انجام داده نمي شود.دفعات انجام كار افزايش يافته، حتي زمان انجام فعاليت هم ممكن است افزايش يابد.درگير وسواس فكري عملي مي شود و حس اجبار به سراغش مي يابد تا به طور مكرر اين رفتار را انجام دهد.نسبت به دفعات قبلي، افزايش مدت زمان و دفعات صورت مي گيرد.ممكن است فرد مبتلا به اعتياد رفتاري، خانواده و اطرافيانش با خطرات مالي و جاني رو به رو شوند.بدون توجه به خطرات و عوارض آن، اين رفتار به صورت مكرر و افزايشي انجام مي شود.منجر به بروز مشكلاتي در جنبه هاي مختلف زندگي از جمله شغلي، تحصيلي و روابط مي شود.در درمان اعتياد رفتاري موفق نيست و تلاش ها بي نتيجه است.تصميم در خصوص ترك اعتياد مي گيرد اما در قطع يا كاهش آن فعاليت ناتوان است.اگر علائم و نشانه هاي اعتياد را در انجام رفتارهايي نظير قمار، سكس، بازي هاي ويديويي و غيره تجربه مي كنيد براي جلوگيري از پيشرفت و پيشگيري بايد از مشاور و روانشناس كمك بگيريد تا اعتياد را به موقع تشخيص دهند و براي رفع آن اقداماتي را انجام دهيد.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-درمان اعتياد رفتاري


برچسب: درمان اعتياد رفتاري,اعتياد رفتاري,عوارض اعتياد رفتاري،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۵۹:۴۳ توسط:دكتر جلالي موضوع:

حمله پانيك | علل | علائم و راه درمان اين اختلال

حمله پانيك؛ علل، علائم و راه درمان اين اختلال، دارو گياهي، تست تشخيصي
حمله پانيك به هجوم ناگهاني ترس و اضطراب گفته مي شود، اين حملات علائمي را به همراه دارد كه در ادامه مقاله به آن پرداخته شده است. ترس و اضطرابي كه در اين حملات تجربه مي شود غيرواقعي مي باشد و با شرايط موجود هنگام حملات پانيك هماهنگي ندارد.
توجه داشته باشيد كه هركسي ممكن است يك بار در طول زندگي حمله پانيك را تجربه كرده ولي اين بدين معني نمي باشد كه نياز به درمان دارد. اين درحالي است كه حملات هميشگي نشانه اضطراب بيش از اندازه مي باشد كه نياز به درمان و مراجعه به متخصص دارد.
حمله پانيك؛ علل، علائم و راه درمان اين اختلالهمان طور كه گفته شد حملات پانيك علائمي را به دنبال دارد كه شامل موارد زير مي باشد:
بي‌حسيناتواني در حركتتنفس سريعتعريقتهوعسرگيجهلرز يا احساس گرماافزايش شديد ضربان قلبترس از مرگترس از غش كردنترس از ديوانه شدنمسخ واقعيتعلائم ذكر شده شباهت زيادي به حملات قلبي يا اختلالات تنفسي دارد و مي تواند براي برخي از افراد ترس از مرگ را نيز به همراه داشته باشد. برخي از افراد ديگر ممكن است زندگيشان به دليل اين حملات كاملا تغيير كند به طور مثال از خانه خارج نشوند يا از كار خود استعفا دهند.
شروع علائم در حمله پانيك ناگهاني و غيرارادي مي باشد البته گاهي اوقات مي تواند به آرامي نيز بروز پيدا كند. در برخي از افراد حملات پانيك آهسته و باعلائم كم تري همراه است، به طوري كلي مي توان گفت كم تر از چهار مورد از علائم بالا را تجربه مي كنند.
بيماري پانيك و علائم آن مي تواند در تمام سنين به شكل هاي مختلف ديده شود، اما در ۲۰ تا ۳۰ از شيوع بيش تري برخوردار است.
زمان حملات پانيك متفاوت است اما به طور كلي حدود پنج تا ۲۰ دقيقه ادامه دارد و در ۱۰ دقيقه به بالاترين حد ممكن يا اوج مي‌رسد. حمله پانيك ممكن است در يك روز يا يك ساعت چند بار رخ دهد يا در طول هفته كلا يك بار ايجاد شود، بنابراين برنامه منظمي ندارد.


خوشبختانه كساني كه به طور مكرر و هميشگي حملات پانيك را تجربه مي كنند ميتوانند موقعيت هايي را تشخيص دهند كه باعث بروز اين حملات مي شود و به مرور از آن ها دوري كنند، اگر اين تشخيص سخت مي باشد روانشناس مي تواند به آن ها در تشخيص موقعيت ها كمك كند.
حمله پانيك؛ علل، علائم و راه درمان اين اختلال،علل حمله پانيك يا وحشت زدگيمتاسفانه علت اين حملات هنوز مشخص نشده است، البته نظريه ها و عقايد گوناگوني در مورد علت آن وجود دارد.  يكي از اين دلايل عدم تعادل مواد شيميايي در مغز مي باشد كه منجر به بروز حملات مي گردد.از دلايل ديگر مي توان به موارد زير اشاره كرد:
موقعيت‌ها و اختلالات متفاوت مانند اضطراب يا افسردگياسترس طولاني مدت و شديد، عوارض جانبي داروهاي پزشكي، مشكلات جسماني و رواني مانند بيماري قلبي، تنفسي، استفاده بيش از حد از الكل، نيكوتين، كافئين و مواد مخدرخاطرات و تجربه دردناك در گذشته ( مانند، مرگ، شكست، سوء استفاده جنسي)تجربيات استرس آور مكرر ( اتفاقاتي مانند ورشكستي، طلاق، تغيير محل زندگي، شكست تحصيلي)ژنتيك ( برخي از افراد بيش تر از ديگران در خطر احتمال ابتلا به پانيك اتك قرار دارند)مصرف زياد قهوه و سيگار در افراد مستعد به پنيك اتك يا بيماري هاي روانشناختي ديگرپركاري تيروئيدقند خون پايينپرولاپس دريچه ميترال

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-حمله پانيك | علل | علائم و راه درمان اين اختلال


برچسب: حمله پانيك,ترس و اضطراب,علل حمله پانيك،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۰۸:۵۵ توسط:دكتر جلالي موضوع:

مشاوره سوگ : تحمل مرگ عزيزان

تحمل مرگ عزيزان و كنار آمدن با غم از دست دادن آن ها
از دست دادن عزيزان و تحمل غم كساني كه دوست شان داريد بسيار سخت مي باشد و اين غم احساس تنهايي، خلاء بي پايان، سردرگمي و ناباوري را در ما ايجاد مي كند اما بايد راهي پيدا كنيم تا از اين احساس ها دور شويم و بتوانيم با غم و اندوه به وجود آمده كنار بياييم و آن را تحمل كنيم. اما چگونه بايد اين غم را تحمل كرد؟
تحمل مرگ عزيزان و غلبه بر اين غم و اندوه كار آساني نمي باشد اما صبر و گذر زمان مي تواند مرهمي براي تسكين غم ها باشد.
در برخي از مواقع افراد خيلي دير با اين غم ها كنار مي آيند و فرآيند بهبود با تاخيراتي رو به رو مي شود، در اين صورت عملكرد اجتماعي مختل مي شود.
و بايد در اين شرايط از خدمات روانشناسي كمك گرفت تا راهكارهاي لازم براي درمان را در اختيار شما قرار دهد و از وخيم شدن اوضاع و شرايط به وجود آمده جلوگيري نمايد و هم چنين كمك كند تا درگير اختلالاتي مانند افسردگي نشويد.
چگونگي مواجهه با غم و اندوه و تحمل مرگ عزيزانزماني كه با رنج عاطفي و مرگ عزيزان رو به رو مي شويد به طور طبيعي غم و اندوه به سراغ شما مي آيد، و اين مسئله در فرآيند زندگي تان اختلالاتي به وجود مي آورد و سلامت جسم و روح تان را به خطر مي اندازد هم چنين در غذاخوردن، خوابيدن و حتي فكر كردن با اختلالاتي رو به رو خواهيد شد.
البته براي تحمل مرگ عزيزان و كنار آمدن با اين غم راهكارهايي وجود دارد كه تا حدودي ميزان ناراحتي شما را در مراحل سوگ كاهش مي دهد و سعي مي كنيد هدف جديدي در زندگي خود پيدا كنيد.
مواجه شدن با فقدان و از دست دادن عزيزان براي همه افراد به وجود مي آيد و افراد بايد توانايي لازم براي گذر از اين دوران سخت را داشته باشند و بتوانند غم و اندوه به وجود آمده را قبول كرده و با آن كنار بيايند.
درد عاطفي به وجود آمده، احساسات غيرمنتظره اي را در فرد ايجاد مي كند و واكنش به غم در هر شخصي متفاوت است، برخي از افراد منزوي و گوشه گير مي شوند و بعضي از آن ها دچار اختلال كنترل تكانه شده و رفتارهاي پرخطر و تكانش گرانه اي را نشان مي دهند.
در اين شرايط اطرافيان بايد سعي كنند به فرد داغديده توجه كنند و او را دلداري دهند هم چنين مراقبت هاي جسمي و رواني از اهميت بسياري برخوردار است.
زيرا جسم و روان ارتباط تگاتنگي با يكديگر دارند و زماني كه جسم خوب باشد روان هم خوب است و بالعكس. هم چنين به حمايت هاي اطرافيان خود توجه كنيد و بگذاريد براي كاهش اين غم به شما كمك كنند.


مراحل غم و اندوهدر اين خصوص مطالعات بسياري انجام شده است و بر اساس مطالعات انجام شده، غم و اندوه داراي چند مرحله مي باشد و در صورتي با اين مراحل آشنا باشيد و آگاهي كامل در اين خصوص داشته باشيد مي توانيد راحت تر با اين غم و اندوه كنار بياييد، اين مراحل بر اساس احساسات بيماراني كه در معرض بيماري هاي لاعلاج هستند عبارتند از:
انكارخشمچانه زنيافسردگيپذيرشمراحل كنار آمدن با فوت همسر و استرس ناشي از آن چه كنيم؟مراحل كنار آمدن با فوت همسر و استرس ناشي از آن چه كنيم؟علائم غم و اندوهدر صورتي كه فرد با غم و اندوه رو به رو مي شود درگير علائمي مانند گريه كردن، گوشه گيري، پرخاشگري و افسردگي مي شود كه تقريبا همه افراد در اوايل حادثه اين علائم را تجربه مي كنند. زماني كه علائم غم و اندوه شدت مي يابد ممكن است فرد احساسات زير را تجربه نمايد:
بي فايده بودنتنها شدنبي انگيزگي براي بازگشت به زندگياز دست دادن اعتقادات خود

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-مشاوره سوگ : تحمل مرگ عزيزان


برچسب: مرگ عزيزان,تحمل مرگ عزيزان,سوگ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۰۳:۵۰ توسط:دكتر جلالي موضوع:

برانگيختگي جنسي در زنان و مردان

برانگيختگي جنسي در زنان و مردان
يكي از مراحلي كه در چرخه پاسخ جنسي انسان وجود دارد، برانگيختگي جنسي مي باشد. در اين مرحله فرد بعد از آن كه ميل جنسي پيدا كرد براي عمل جنسي آماده مي شود.
برانگيختگي جنسي با تحريك جنسي آغاز مي شود و با تغييرات فيزيولوژيكي خود را نشان مي دهد، اين تغييرات رابطه جنسي را آسان تر مي كنند. برانگيختگي جنسي در زنان و مردان ويژگي هاي متفاوتي دارد؛ در مردان منجر به نعوظ آلت تناسلي و در زنان تغييراتي در سايز كليتوريس، خيس شدن واژن و برجسته شدن نوك سينه روي مي افتد.
در صورتي كه تحريك و عمل جنسي ادامه داشته باشد باعث مي شود برانگيختگي به اوج برسد و ميزان لذت در فرد افزايش يابد در اين حالت زماني كه شخص به اوج لذت رسد ارگاسم را تجربه خواهد كرد.
در اين مقاله به بررسي برانگيختگي جنسي در زنان و مردان و اختلالاتي كه در مرحله برانگيختگي ممكن است ايجاد شود مي پردازيم. هم چنين در اين شرايط مي توانيد از مشاور جنسي كمك بگيريد تا اطلاعات لازم را در اختيارتان قرار دهند و شما را راهنمايي نمايند.
تحريك جنسي؛ پيش زمينه برانگيختگي جنسي در زنان و مردانزماني كه زنان و مردان تحريك جنسي مي شوند در آن ها برانگيختگي جنسي اتفاق مي افتد. عوامل تحريك جنسي مي تواند به صورت فيزيكي و ذهني باشد. به طوري كه ممكن است شخص با ديدن يك شخص يا جنبه هايي از آن شخص مورد تحريك قرار گيرد يا حتي توسط يك سوژه غير انساني تحريك شود.
هم چنين فرد توسط تخيلات و فانتزي هاي جنسي وارد مرحله برانگيختگي جنسي مي شود، تحريك خوشايند نقاط حساس بدن در معاشقه جنسي باعث برانگيختگي جنسي مي شود. به طور كلي نقش تحريك در برانگيختگي جنسي از اهميت بسياري برخوردار است و منجر به رابطه لذت بخشي مي شود.
برانگيختگي جنسي در زنان و مردان چه تفاوت هايي دارد؟مردان بايد سعي كنند بدن زنان را به خوبي بشناسند تا بتوانند زنان را به اوج لذت جنسي رسانده و لذت ببرند. به طور معمول در زنان مرحله برانگيختگي و ميل جنسي با هم در آميخته مي شود و متمايز كردن آن بسيار سخت و دشوار مي باشد.
به طوري كه زنان براي برانگيختگي جنسي به زمان بيشتري نياز دارند و معاشقه بايد حدود ۱۵ تا ۳۰ دقيقه طول بكشد.
مردان بايد آگاهي لازم در مورد اين مسائل داشته باشند و وقت بيشتري را صرف عشق بازي و نوازش همسرشان كنند تا آمادگي كافي براي رابطه جنسي در آن ها ايجاد شود.
مراحل و نشانه هاي برانگيختگي زنان به موارد بسياري بستگي دارد و از همه مهم تر فضاي عاطفي مي باشد زيرا آن ها تمايل به رابطه جنسي با كسي دارند كه به او علاقه مندند و از نظر عاطفي، عشق و محبت دريافت مي كنند.
برانگيختگي جنسي در مردان به ميل عاطفي بستگي ندارد، البته اين موضوعي قطعي و صددرصد نمي باشد. برخي از عوامل روانشناسي، در برانگيختگي زنان و مردان هستند كه در زنان نقش بسيار مهمي ايفا مي كنند اما در مردان نقش آن ها تقريبا پيچيده و نامشخص است اما نمي توان گفت نقشي ندارد، اين موضوعات عبارت اند از:
انگيزه هاي جنسينقش جنسي درك شدهنگرش هاي جنسيبرانگيختگي جنسي منجر به واكنش هاي جنسي مي شود و اين تجربه خوشايند احساس خوبي در زنان ايجاد مي كند به طوري كه ممكن است شروع كننده رابطه بعدي باشند. افكار جنسي در زنان نقش بسيار مهمي دارد و در برانگيختگي جنسي زنان موثر هستند اما مردان بيشتر بر روي محرك هاي ديداري عكس العمل نشان مي دهند.


جدا خوابيدن زن و شوهرجدا خوابيدن زن و شوهر | قهر نيستم فقط جدا مي خوابيم!اختلالاتدر زنان اختلال برانگيختگي جنسي بيشتر از مردان وجود دارد و تفكيك اين دو مورد از هم دشوار مي باشد به همين دليل هر دو را با هم در نظر مي گيريم. اختلال جنسي در زنان باعث كاهش ميل جنسي مي شود و در صورتي كه برانگيختگي جنسي كم شود با علائم و نشانه هاي زير نشان داده خواهد شد.
به مرور علاقه فرد به رابطه جنسي كاهش مي يابد و يا فعاليت جنسي او نسبت به قبل كاهش مي يابد.فانتزي ها و افكار جنسي كاهش مي يابد.فرد با بي ميلي جنسي رو برو مي شود، پيش قدم رابطه جنسي نمي شوند و حتي زماني كه شريك جنسي اش پيش قدم مي شود ممكن است واكنش مثبتي نشان ندهد و بهانه هاي مختلف بياورد.تعاملات جنسي براي او هيجان و لذتي به همراه ندارد.تحريك جنسي تاثيري بر او ندارد و علاقه اي به برقراري رابطه جنسي ندارد.در هنگام فعاليت جنسي، احساسات بدني در اندام هاي جنسي كم مي شود.اختلال جنسي در مردان به صورت اختلال نعوظ ايجاد مي گردد به طوري كه فردي كه به اختلال نعوظ دچار شده است به دشواري مي تواند به نعوظ برسد و يا تا آخر فعاليت جنسي، نعوظش را ادامه دهد، هم چنين ممكن است نعوظش براي برقراري رابطه جنسي، استحكام لازم را نداشته باشد.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-برانگيختگي جنسي در زنان و مردان


برچسب: تحريك جنسي,عوامل برانگيختگي جنسي,برانگيختگي جنسي در زنان،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۵۷:۰۱ توسط:دكتر جلالي موضوع:

تست متادون و علل منفي شدن تست اعتياد به متادون

تست متادون و علل منفي شدن تست اعتياد به متادون
آيا با متادون آشنا هستيد و تست متادون را مي شناسيد؟ متادون نوعي داروي صنعتي و جز گروه شبه مخدرها مي باشد كه از آن براي ترك اعتياد و به عنوان مسكن استفاده مي كنند. اگر متادون بيش از حد استفاده شود، فرد به آن وابسته شده و به آن اعتياد پيدا مي كند.
بسياري از افراد به دلايل مختلف مانند استخدام، ازدواج يا درخواست خانواده به خصوص پدر و مادر ناچار هستند كه تست متادون را براي تشخيص اعتياد انجام دهند. يكي از بزرگ ترين دغدغه هاي شخص در لحظه تست اعتياد، منفي شدن جواب تست مي باشد.
اگر مي خواهيد در اين زمينه اطلاعات بيشتري به دست آوريد و اطلاعات خود را در مورد متادون افزايش دهيد بهتر است اين مقاله را مورد مطالعه قرار دهيد تا با انواع تست متادون و راه هاي منفي شدن آن آشنا شويد.
تست متادون و علل منفي شدن تست اعتياد به متادونكاربرد متادونمتادون به عنوان داروي ترك اعتياد استفاده مي شود و براي درمان اعتياد مواد مخدري مانند ترياك، هروئين، شيره، مورد تجويز قرار مي گيرد. هم چنين متادون به عنوان داروي نگهدارنده معروف است به دليل اين كه مدت اثر آن نسبت به مواد مخدر طولاني تر مي باشد.


به طوري كه اثر يك دوز واحد متادون تقريبا ۲۴ تا ۴۸ ساعت و هروئين حدود ۲ تا ۳ ساعت مي باشد. متادون به خاطر تاثير بلند مدتي كه دارد مي تواند در دوز كم و طبق تجويز پزشك، جايگزين هروئين يا هر ماده مخدر ديگري شود و فرد علائم ترك كم تري را تجربه كند.
متادون بر گيرنده هاي اوپيوئيدي مثل مورفين اثر مي گذارد و باعث كاهش درد و خماري مي شود، اگر چه متادون به عنوان داروي ترك شناخته شده اما اگر بيش از حد استفاده شود عوارض بسياري به همراه خواهد داشت و در فرد اعتياد ايجاد مي كند. از پيامدهاي متادون مي توان به موارد زير اشاره نمود:
يبوستپوسيدگي دندانافزايش ضربان قلبتنگي نفسنازايياختلالات جنسيبي نظمي در عادات ماهانه زناناختلالات رواني مانند افسردگيفكر و ميل به خودكشيتوجه داشته باشيد اگر چه متادون به عنوان داروي ترك شناخته مي شود اما عوارض آن از ساير مواد مخدر كمتر نمي باشد.
آيا متادون تست اعتياد را مثبت مي كند؟مثبت شدن تست اعتياد به وسيله متادون به شرايط مختلفي بستگي دارد، زماني كه فرد براي ترك اعتياد از متادون استفاده مي كند، پزشك آن را در دوز محدود تجويز مي كند. اين امر اگر همراه با قطع مصرف مواد باشد باعث مي شود تا تست اعتياد منفي شود اما برخي از افراد بدون دستور پزشك متادون را جايگزين مواد مخدر مي كنند.
حتي گاهي اوقات آن را همزمان با مواد مخدر استفاده مي كنند اين كار باعث مي شود تا تست اعتياد مثبت شود. در اين شرايط براي تشخيص صحيح اعتياد به متادون بهتر است تست اختصاصي آن انجام شود.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-تست متادون و علل منفي شدن تست اعتياد به متادون


برچسب: تست اعتياد,تست متادون,اعتياد به متادون،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۴۲:۱۲ توسط:دكتر جلالي موضوع:

چرا تهراني‌ها خودكشي مي‌كنند؟

چرا تهراني‌ها خودكشي مي‌كنند؟
هرچندوقت يكبار آماري از خودكشي‌ها منتشر مي‌شود يا اخباري در رابطه با خودكشي سلبريتي‌ها به گوش مي‌رسد؛ اين آمار و اخبار نه فقط اذهان عمومي را به چالش مي‌كند، كه روانشناسان و روانپزشكان را نيز نگران مي‌كند.
به ويژه زمان‌هايي كه شرايط زندگي سخت‌تر مي‌شود، ممكن است افرادي از جامعه به عنوان يك راهكار به خودكشي بنگرند و نسبت به از بين بردن خود اقدام كنند.
كاماپرس، در لايو اينستاگرامي خود كه در روز سوم ارديبهشت‌ماه برگزار شد، ميزبان دكتر ياسر دادخواه، دكتراي اعصاب و روان شناختي بود تا به بررسي راهكارهاي مقابله با افكار خودكشي و روش‌هاي انگيزه‌سازي در محيط كار بپردازد.
چرا تهراني‌ها خودكشي مي‌كنند؟خودكشي؛ نشانه‌اي در جامعهبه گفته دكتر دادخواه خودكشي مي‌تواند ابعاد و وجوه مختلفي داشته باشد. يكي از اين ابعاد، اجتماعي است. با ديدگاه اجتماعي، خودكشي يك نتيجه نيست، بلكه يك نشانه است. نشانه‌اي كه خبر از حال بد جامعه مي‌دهد.
اين جامعه نيازمند راهكارهاي ويژه‌اي است كه از آن جمله مي‌توان به خانواده‌درماني و زوج درماني اشاره كرد. در اين جامعه حتي بايد سياست‌هاي مربوط به نيازهاي اوليه يعني خوراك، پوشاك و مسكن نيز بازبيني شوند.
منطق و احساس؛ دو بال انساندكتر دادخواه در ادامه اين گفتگو افزود: «مسئله خودكشي را بايد از بعد روانشناسي هم بررسي كرد. اينكه چطور مي‌توانيم حال خودمان و نزديكان‌مان را بهتر كنيم؟ انگيزه‌هاي لازم براي زندگي را از كجا مي‌توان پيدا كرد؟ در واقع با اين ديدگاه روان‌شناسانه مي‌توان پي برد كه آيا خودمان هم مستعد خودكشي هستيم يا خير».
دادخواه همچنين خاطرنشان كرد: «بر اساس اين ديدگاه، زماني كه اختلالات روحي و رواني شديد مي‎شود، فرد به راهكاري مي‌رسد كه گمان مي‌كند بهترين راه خودكشي است!»
به گفته اين متخصص، تفكر خودكشي هرچند يك اقدام عيني نيست اما ممكن است به ذهن هركسي كه اندكي تحت فشار رواني باشد، خطور كند. اما علائم آن چيست؟
اگر فرد احساس زشتي، ناكارآمدي، طردشدگي داشته باشد و تصور كند اطرافيانش به اندازه كافي دوستش ندارند، احتمالا نشانه‌ي اين است كه به خودكشي فكر مي‌كند؛ البته اين‌ها صرفا احساسات فرد نيست، چراكه ما انسان‌ها دو بال به نام‌هاي منطق و احساسات داريم.
مهمان كاماپرس در ادامه به اين موضوع پرداخت كه بر اساس احساسات مي‌توان دنيايي را تجسم كرد و در آن خود را از بين برد؛ مثلا كسي كه عزيزي را از دست داده و به اختلال سوگ دچار شده، ممكن است دست به اين كار بزند. اما گاهي هم فرد به صورت منطقي به اين نتيجه مي‌رسد كه به درد نخور است.
مثلا در دوران كودكي بينش‌هايي چون موفق نبودن و مفيد نبودن به او تلقين شده، او كم كم به اين باور رسيده كه براي اين جهان كافي نيست و اين تصميم را به صورت منطقي مي‌گيرد. رسانه‌ها نيز نقش مهمي دارند.


زماني كه اخبار و فيلم‌هاي خودشكي پخش مي‌شود، نورون‌هاي مغزي اين داده‌ها را برداشت و عليه خود نشان مي‌دهند؛ در اين شرايط فرد فكر مي‌كند در برابر اين قدرت دست و پا بسته است و به اين ترتيب، بر اساس منطقش به سمت خودكشي هدايت مي‌شود.
نكته‌اي كه بايد به آن توجه كرد، اين است كه در تمامي اين موارد فرد ابتدا به خودكشي فكر مي‌كند و سپس دست به اقدام مي‌زند.
نحوه برخورد با فرد خودكشي كردهنحوه برخورد با فرد خودكشي كرده چگونه است؟چرا تهراني‌ها خودكشي مي‌كنند؟نقش محيط كار و اطرافيان در رنگ بخشيدن به زندگي ياسر دادخواه درباره اينكه اطرافيان تا چه اندازه مي‌توانند در تفكر خودكشي و اقدام به آن دخيل باشند، اينطور توضيح داد: «خودكشي يك اتفاق نيست بلكه يك پروسه است و علائم آن را اطرافيان فرد بيمار متوجه مي‌شوند.
فردي كه به خودكشي فكر مي‌كند درباره اينكه زندگي پوچ و بي ارزش است صحبت مي‌كند. همچنين ممكن است سوءمصرف مواد داشته باشد و به خريد قرص‌ها يا حتي وسايلي مانند چاقوهاي خاص تمايل داشته باشد».

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-چرا تهراني‌ها خودكشي مي‌كنند؟


برچسب: خودكشي,خودكشي نوجوان,افكار خودكشي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۵۱:۵۹ توسط:دكتر جلالي موضوع: