مركز مشاوره مركز مشاوره .

مركز مشاوره

راهكارهاي روانشناسي رسيدن به شناخت صحيح زن و مرد از يكديگر

شناخت صحيح زن و مرد از يكديگر يكي از مهم‌ترين عوامل موفقيت در ازدواج است. هر چه شناخت زوجين از يكديگر بيشتر باشد، احتمال تفاهم و سازگاري بين آن ها بيشتر مي‌شود و در نتيجه احتمال شكست در زندگي مشترك كاهش مي‌يابد.
شناخت صحيح زن و مرد از يكديگردر ادامه به برخي از راهكارهاي رسيدن به شناخت صحيح زن و مرد از يكديگر اشاره مي‌كنيم:
زمان كافي براي شناخت يكديگر اختصاص دهيد. شناخت يكديگر يك فرآيند زمان‌بر است و نمي‌توان آن را در مدت كوتاهي به دست آورد. بنابراين، به خود و طرف مقابلتان زمان كافي براي شناخت يكديگر بدهيد.با يكديگر صحبت كنيد. يكي از بهترين راه‌هاي شناخت يكديگر، صحبت كردن با يكديگر است. در مورد خودتان، خانواده‌تان، دوستانتان، اهدافتان، آرزوهايتان و … با يكديگر صحبت كنيد.با يكديگر وقت بگذرانيد. زمان‌گذراندن با يكديگر به شما كمك مي‌كند تا از ويژگي‌هاي شخصيتي و رفتاري يكديگر بيشتر آشنا شويد. در اين زمان، مي‌توانيد به فعاليت‌هاي مشتركي كه از انجام آنها لذت مي‌بريد، بپردازيد.از خانواده و دوستان يكديگر نظرخواهي كنيد. خانواده و دوستان مي‌توانند ديدگاه‌هاي ارزشمندي در مورد طرف مقابل شما ارائه دهند. با اين حال، توجه داشته باشيد كه نظرات آنها را به عنوان يك حقيقت قطعي نپذيريد و آنها را با نظرات خودتان نيز مقايسه كنيد.از مشاور خانواده كمك بگيريد. اگر احساس مي‌كنيد كه شناخت شما از طرف مقابلتان كافي نيست، مي‌توانيد از يك مشاور خانواده كمك بگيريد. مشاور خانواده مي‌تواند به شما كمك كند تا ديدگاه‌هاي يكديگر را بهتر درك كنيد و نقاط مشترك و اختلافات خود را شناسايي كنيد.پكيج تست ازدواج كه در مركز مشاوره ستاره ايرانيان تهيه شده است به شما كمك مي كند تا بهترين شناخت را نسبت به همسر آينده خود پيدا كنيد. اين پكيج كامل ترين مجموعه تست بوده و تمام زمينه ها و مسائل لازم را بررسي مي كند و سپس توسط روانسنج تحليل مي شود و پاسخي جامع از تمام ابعاد شخصيتي فرد فراهم مي كند.
براي اطلاعات بيش تر با شماره هاي ۰۲۱۲۲۳۵۴۲۸۲و ۰۲۱۸۸۴۲۲۴۹۵تماس بگيريد.


در ادامه به برخي از نكات مهم در شناخت صحيح زن و مرد از يكديگر اشاره مي‌كنيم:
از قضاوت كردن يكديگر خودداري كنيد. هر كس نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارد. سعي كنيد طرف مقابلتان را همانطور كه هست بپذيريد و او را با ديگران مقايسه نكنيد.به تفاوت‌هاي يكديگر احترام بگذاريد. هيچ دو نفري كاملاً شبيه به هم نيستند. مهم است كه به تفاوت‌هاي يكديگر احترام بگذاريد و آنها را پذيرا باشيد.به يكديگر اعتماد كنيد. اعتماد پايه و اساس هر رابطه سالمي است. براي اينكه بتوانيد به يكديگر اعتماد كنيد، بايد يكديگر را به خوبي بشناسيد و به يكديگر احترام بگذاريد.اهميت‌هاي شناخت همسردر اينجا، به برخي از اهميت‌هاي شناخت همسر اشاره مي‌كنيم:
پيشگيري از مشكلات و اختلافات: زماني كه شما همسر خود را به خوبي مي‌شناسيد، مي‌توانيد از نيازها و خواسته‌هاي او آگاه باشيد. اين امر، به شما كمك مي‌كند تا از مشكلات و اختلافات احتمالي پيشگيري كنيد.افزايش رضايت از زندگي زناشويي: زماني كه شما با همسر خود احساس راحتي و آرامش داريد، مي‌توانيد از زندگي زناشويي خود لذت بيشتري ببريد.ايجاد اعتماد و صميميت: شناخت همسر، به ايجاد اعتماد و صميميت بين زوجين كمك مي‌كند، صميميت ميان زوجين باعث ايجاد فضايي امن براي فرزندان نيز مي شود.ارتقاي كيفيت روابط جنسي: شناخت همسر، مي‌تواند به بهبود روابط جنسي بين زوجين كمك كند. اغلب مشكلات به دليل عدم شناخت كافي زوجين از يكديگر ايجاد مي شود به همين دليل به زوجين توصيه مي شود كه در محيطي آرام با يكديگر تعامل داشته باشند.

مهارت هاي شناخت صحيح طرف مقابلشناخت صحيح طرف مقابل يكي از مهم‌ترين مهارت‌هايي است كه مي‌تواند در روابط شخصي، عاطفي و كاري ما تأثير مثبتي داشته باشد. اين مهارت به ما كمك مي‌كند تا افراد را بهتر درك كنيم، با آن ها ارتباط برقرار كنيم و در نهايت روابط سالم‌تري با آن ها داشته باشيم.
در ادامه به برخي از مهارت‌هاي شناخت صحيح طرف مقابل اشاره مي‌كنيم:
مهارت گوش دادن فعال: گوش دادن فعال به معناي توجه كامل به صحبت‌هاي طرف مقابل و تلاش براي درك ديدگاه او است. اين مهارت به ما كمك مي‌كند تا اطلاعات بيشتري در مورد طرف مقابل كسب كنيم و ديدگاه او را بهتر بفهميم.مهارت پرسيدن سوالات باز: سوالات باز سوالاتي هستند كه پاسخ آن ها نمي‌تواند با يك كلمه يا جمله كوتاه داده شود. اين سوالات به ما كمك مي‌كنند تا اطلاعات بيشتري در مورد طرف مقابل كسب كنيم و ديدگاه او را بهتر بفهميم.

منبع:كانون مشاوران ايران-راهكارهاي روانشناسي رسيدن به شناخت صحيح زن و مرد از يكديگر


برچسب: شناخت قبل از ازدواج,شناخت مردان قبل از ازدواج,ازدواج،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۱۶:۰۷ توسط:دكتر جلالي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :