مركز مشاوره مركز مشاوره .

مركز مشاوره

ترك خانم بازي و نجات از اعتياد جنسي

ترك خانم بازي و ترك اعتياد جنسي به چه روش هايي انجام مي شود؟
اصطلاح «اعتياد» معمولاً با الكل يا مواد مخدر مرتبط است، اما اخيراً به چندين رفتار يا فعاليت ديگر نيز اطلاق مي شود. اعتياد مي تواند شامل مواردي مانند قمار، فناوري هاي جديد (اينترنت، تلفن همراه، رسانه هاي اجتماعي، بازي هاي ويديويي)، كار، غذا، خريد، ورزش و رابطه جنسي باشد.
اعتياد به درگير شدن مداوم در يك فعاليت يا رفتار خاص، عليرغم پيامدهاي منفي آن بر توانايي فرد براي سالم ماندن از نظر ذهني، جسمي و احساسي و عملكردي مي باشد.
خانم بازياعتياد به امور جنسي نيز به عنوان اعتياد شناخته مي‌شود اين يك اختلال مرتبط با روابط جنسي است كه اغلب در كنار اختلالات سلامت رواني رخ مي دهد.
مشخصه اعتياد به امور جنسي ميل‌، افكار و تكانه‌هاي جنسي مداوم و غيرقابل كنترل است كه به تمركز اصلي زندگي فرد تبديل مي‌شود و در توانايي او براي كار، حفظ روابط و انجام فعاليت‌هاي روزانه‌ اختلال ايجاد مي‌كند.
بر خلاف افرادي كه ميل جنسي طبيعي و سالم دارند، فردي كه اعتياد جنسي دارد زمان زيادي را صرف جستجو در مورد فعاليت هاي جنسي مي كند و اغلب در مورد آن دروغ مي گويد تا آن را مخفي نگه دارد. فعاليت هايي كه معمولاً با رفتار جنسي اجباري مرتبط هستند عبارتند از:
خودارضايي بيش از حدروابط چندگانهاستفاده مداوم و بيش از حد از ***گرافيرابطه جنسي ناامنيكي از بزرگ‌ترين چالش‌ها براي كساني كه اعتياد به جنسي دارند و خانم بازي را ترك كنند، كمك مي باشد زيرا به دليل شرم و خجالت به مشاور مراجعه نمي كنند.
با اين حال، بدون كمك حرفه‌اي، اعتياد جنسي به مرور شديد تر شده و در نهايت منجر به عواقب گسترده‌اي مي‌شود كه به فرد معتاد آسيب وارد مي‌كند و بر زندگي خانواده، دوستان، همكاران و جامعه تأثير منفي مي‌گذارد.


علائم خانم بازي چيست؟خانم بازي به عنوان يك اعتياد جنسي معمولاً طيف وسيعي از علائم را در بر مي گيرد كه از نظر شدت و شدت متغير است. برخي از رايج‌ترين علائم فيزيكي و عاطفي عبارت است از:
ناتواني در توقف رفتارهاي جنسي، حتي اگر شخص بخواهد.مدام به دنبال شركاي جنسي جديد بودنداشتن چندين شريك جنسي و حتي رابطه كوتاه مدت جنسيخودارضايي بيش از حد يا استفاده از ***گرافيافكار وسواسي جنسيدرگير شدن در رفتارهاي جنسي نامناسب يا مخاطره آميزپريشاني، اضطراب يا تحريك پذيريصرف زمان زيادي در تلاش براي داشتن رابطه جنسياحساس اضطراب، شرم، پشيماني يا افسردگي در مورد ناتواني در كنترل هوس هادر صورت عدم درمان، علائم مي تواند به حدي تشديد شود كه افراد ارزش هاي دروني و قوانين اخلاقي خود را نقض كنند، كه باعث تشديد احساس گناه و شرم در آن ها مي شود. اين اغلب باعث مي شود كه آن ها زندگي دوگانه اي داشته باشند و دروغ بگويند تا فعاليت هاي جنسي خود را از نزديكان خود پنهان نگه دارند.
ترك خانم بازي مي تواند به افراد كمك كند تا زندگي فردي و خانوادگي خود را سروسامان دهند.
بازسازي اعتماد در رابطه۷ گام قطعي براي بازسازي اعتماد در رابطهچرا بايد براي ترك خانم بازي اقدام كرد؟اختلالات جنسي عمدتاً ناشي از تمايل به كنترل يا پنهان كردن مشكلات عاطفي يا رواني مانند اضطراب، استرس، تنهايي، افسردگي، انزواي اجتماعي يا شرم است.
اعتياد جنسي معمولاً تحت تأثير عواملي مانند ضربه روحي، ترس از رها شدن، سابقه سوء استفاده يا تنهايي در دوران كودكي و ناتواني در كنار آمدن با جنبه‌هاي زندگي بزرگسالي به روشي سالم است.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-ترك خانم بازي و نجات از اعتياد جنسي


برچسب: اعتياد جنسي,درمان اعتياد جنسي,ترك اعتياد جنسي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۱۵:۳۵ توسط:دكتر جلالي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :