مركز مشاوره مركز مشاوره .

مركز مشاوره

درمان ترس از مرگ| سايه سياه مرگ را از زندگيت دور كن

ترس از مرگ (Thanatophobia ) به طور ذاتي در تمام انسان ها ديده مي شود. انسان از بدو زندگي به دنبال اميد، آرزو و اهداف خود مي رود و مرگ دقيقا برعكس تمام اين چيزها مي باشد بنابراين طبيعي است كه انسان از مرگ بترسد. 
اما زماني اين ترس تبديل به فوبيا مي شود كه زندگي روزانه فرد را مختل كرده و اجازه داشتن يك زندگي عادي و شاد را از فرد بگيرد. شايد اساسي ترين دليل ترس از مرگ اين باشد كه تصور مشخصي از مرگ نداريم و اين امر مي تواند ترسناك و دلهره آور باشد. 
ترس از مرگ در روانشناسي پديده پيچيده اي مي باشد كه به علائم و نكات زيادي بستگي دارد در ادامه توضيحات كاملي در اين مورد فراهم شده است:
مفهوم ترس از مرگبسياري از افراد تصور مي كنند كه ترس از مرگ تنها مربوط به اتفاقات پس از مرگ مي باشد، اما ترس از مرگ مي تواند شامل نحوه يا پروسه مرگ باشد.
بسياري از افراد با بالا رفتن سن و بيماري دچار اين ترس و وحشت مي شوند، معمولا افراد پس از مرگ دوستان و اطرافيانشان نيز درگير اين ترس مي شوند. 


ترس از مرگ در كودكانبسيار ديده مي شود كه كودكان ترس از مرگ والدينشان را دارند كه مي تواند باعث اضطراب و استرس آن ها شود. كودكان نمي توانند مانند بزرگسالان فكر كنند و موضوع مرگ مي تواند براي آن ها بسيار ترسناك باشد نبايد اين موارد به عنوان اختلالات رواني در نظر گرفته شود اما بهتراست كه با روانشناس يا روانپزشك در ميان گذاشته شود.
كودك شما ممكن است از خواب بيدار شود و تنفس شما را در خواب چك كرده يا حتي شما را بيدار كند، نبايد ناراحت يا عصبي شويد و بهتر است اين اضطراب كودك خود را درك كنيد.

درمان ترس از مرگعلائم ترس از مرگعلائم اين فوبيا هميشگي نيست و شما ممكن است علائم ذيل را فقط هنگام فكر به مرگ عزيزان خود تجربه كنيد. علائم فوبيا مرگ شامل موارد زير مي باشد:
حملات پانيكاضطراب بالاسرگيجهسردردتعريقافزايش ضربان قلبدل دردحالت تهوعفوبيا مرگ مي تواند تاثيرات رواني زير را نيز به دنبال داشته باشد:
دوري از خانواده و عزيزانخشم و عصبانيتناراحتي و افسردگياحساس گناهنگراني بيش از اندازهترس از پيري و مرگ

منبع:كانون مشاوران ايران-درمان ترس از مرگ| سايه سياه مرگ را از زندگيت دور كن


برچسب: ترس از مرگ,درمان ترس از مرگ,ترس از مرگ والدين،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۳۰:۲۶ توسط:دكتر جلالي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :