مركز مشاوره مركز مشاوره .

مركز مشاوره

احساس امنيت چه تأثيري بر سلامت روان تان دارد؟

براي شناخت مفهوم امنيت، مي توان به ريشه ي لغوي آن يعني « امن » توجه كرد.احساس بي خطر بودن، در امان بودن و پناه داشتن، به معناي احساس برخروداري از امنيت است.
كسي كه امنيت دارد، در واقع قلبي مطمئن و آرام دارد و به نوعي احساس آرامش و اطمينان مي كند.همچنين فردي كه آرام است، ميان انرژي هاي دروني اش يك تعادل و ثبات برقرار است.
منظور از تعادل نيرو هاي دروني اين است كه فرد انگيزه، اميد، توانايي ها و تلاش هاي خود را در مسير هاي رشد و اهدافش به كار مي گيرد؛ بدون اينكه در آن ها افراط يا تفريط داشته باشد.
همچنين، چنين شخصي به جاي فرار از سختي ها و مشكلات، با آن ها رو به رو گشته و آن ها را حل و فصل مي نمايد.
افرادي كه با احساس امنيت زندگي مي كنند، هم خود در آرامش به سر مي برند و هم به ديگران اين احساس خوب را انتقال مي دهند.
با ادامه ي مطلب همراه باشيد تا شما را با روش هاي رهايي از بيقراري و كسب امنيت آشنا كنيم.
وابستگي زن به خانوادهوابستگي زن به خانواده بعد از ازدواج0 ديدگاه/مارس 19, 2022ادامه مطلبآثار امنيت بر زندگي شما چيست؟ امنيت و آرامش، عامل موفقيت در كارهابرخورداري از حس امنيت قلب را نيرومند مي كند و باعث مي شود تا از نيروي اراده و عقلي متمركز و زيادي برخوردار باشيد.
 حفظ كرامت انسانيفردي كه احساس آرامش و امنيت دارد، استقلال فكري خود را حفظ مي كند و در تصميم گيري ها، دچار اضطراب و ترس نمي شود و عزت نفس بالايي خواهد داشت.


 حفظ آرامش روحي و سلامت جسمي خود در برابر خطراتفرد ايمن، براي سلامت جسمي و روحي خود و خانواده اش تلاش مي كند و هر جا كه باشد، ايمني و آسايش را برقرار مي كند.
 افزايش سطح آگاهي و دانش فردوقتي قلب و روان تان در احساس امنيت و آرامش به سر ببرد، ذهنش هشيار است و بر زندگي اش تمركز دارد.در نتيجه، فرد با حوصله و انگيزه كافي، براي كسب آگاهي از محيطش كنجكاو مي شود و سعي مي كند آگاهي و علمش را بالا ببرد.
 نظم در اموردر صورتي كه احساس امنيت و آرامش را تجربه كنيد، ذهني متمركز بر برنامه ها و امور زندگي تان داريد و با نظم و برنامه پيش خواهيد رفت.

منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-احساس امنيت چه تأثيري بر سلامت روان تان دارد؟


برچسب: احساس امنيت,امنيت,سلامت روان،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۲۰:۱۲ توسط:دكتر جلالي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :