مركز مشاوره مركز مشاوره .

مركز مشاوره

افسردگي، انواع افسردگي را بشناسيد

افسردگي، انواع افسردگي را بشناسيدافسردگي يك نوع اختلال خلقي است و غم و ناراحتي ايجاد مي كند كه باعث آزار و اذيت فرد مي شود.
افرادي كه به بيماري افسردگي دچار مي شوند معمولا انرژي آن ها كاهش مي يابد و لذت و علاقه خود را از دست مي دهند، تمركز آن ها بر روي مسائل كاهش يافته و بيشتر احساس گناه مي كنند و به مرگ و خودكشي فكر مي كنند.
افسردگي بايد در مراحل اوليه تشخيص داده شود تا با استفاده از دارو و جلسات روان درماني و مشاوره روانشناسي و يا با تغيير سبك زندگي اثرات افسردگي كاهش يابد و درمان شود.
اما اگر به علائم افسردگي توجه نشود ممكن است فرد به خودكشي فكر كند و عملكرد فردي او دچار اختلال شود.

انواع افسردگي انواع افسردگيافسردگي شامل اختلالات گوناگوني مي شود و توجه به نشانه ها و درمان آن بسيار اهميت دارد.
     در اين مقاله انواع افسردگي و اثرات آن را مورد بررسي قرار مي دهيم.
اختلالات افسردگيافسردگي يك نوع اختلال خلقي مي باشد كه در بين افراد جامعه بسيار شايع است، افسردگي باعث مي شود كه فكر و نگرش فرد در مورد خودش، ديگران و دنيا دچار تغييراتي شود.
اتفاقات ناگوار و اشتباهاتي كه در گذشته انجام داده است ذهن او را درگير مي كند و به صورت نشخوار هاي فكري به سراغ ذهنش مي آيد و فرد نسبت به زندگي احساس نااميدي كرده و بدبين مي شود.
نشخوارهاي فكري باعث مي شوند كه فرد افسرده در زندگي خود احساس شادي نكند و نسبت به چيزهايي كه قبلا برايش هيجان انگيز بوده است حسي ندارد و براي او لذتي نخواهد داشت.
انواع افسردگيافسردگي اساسي يا عمدهيكي از شايع ترين اختلالات رواني اختلال افسردگي اساسي مي باشد كه به آن ماژور نيز مي گويند، اين افسردگي با علائم زيادي همراه است كه در زير به آن ها اشاره شده است.


احساس نااميدي و پوچي و غم در اكثر روزهاكم شدن انگيزه و كاهش علاقه و لذت از انجام كارهاي روزانهباعث كاهش يا افزايش اشتها مي شود و ممكن است كاهش و يا افزايش وزن را در پي داشته باشد.كم خوابي يا خواب زيادخستگي و كسالت و كاهش انرژياحساس گناه و بي ارزش بودن و كاهش اعتماد به نفسكم شدن قدرت تمركز و كاهش توانايي تصميم گرفتنفكر كردن زياد در مورد مرگ و خودكشيكاهش برقراري روابط با ديگرانافت تحصيلي و شغلينگاه منفي به آيندهاين اختلال ناتوان كننده است و بر روي زندگي فرد تاثير منفي مي گذارد و باعث مي شود فرد فعاليت هاي عادي اش را نتواند انجام دهد.
افسردگي ماليخوليايي نشانه هايش مانند افسردگي اساسي مي باشد و روش هاي تشخيص آن ها يكي است.

منبع:كانون مشاوران ايران-افسردگي، انواع افسردگي را بشناسيد


برچسب: افسردگي,انواع افسردگي,اختلالات افسردگي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۵۳:۱۶ توسط:دكتر جلالي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :