مركز مشاوره مركز مشاوره .

مركز مشاوره

پيامد ها و عوارض اعتياد به مواد مخدر، از مواد مخدر ها بيشتر بدانيد

پيامد ها و عوارض اعتياد به مواد مخدر، از مواد مخدر ها بيشتر بدانيد
پيامدهاي مصرف مواد مخدر چيست؟ امروزه با وجود اين كه متخصصين، رسانه ها، تبليغات شهري و غيره اطلاعات زيادي در مورد پيامد هاي و اثرات منفي اعتياد مي دهند اما با اين حال كم نيستند بسياري از افراد كه به دليل نا آگاهي و با تصورات مثبت از اثرات مواد مخدر به دام آن گرفتار مي شوند.
مواد مخدر تمام جنبه هاي زندگي فرد را تحت تاثير قرار مي دهد و براي او پيامد هاي جبران ناپذيري به همراه خواهد داشت اگر در مورد عوارض و پيامد هاي مصرف مواد مخدر آگاهي لازم را داشته باشد راحت تر مي توانيد در مورد ادامه مصرف و يا ترك آن تصميم بگيريد.


مخدر ها چه موادي را شامل مي شوند ؟مواد مخدر كه به مواد افيوني معروف هستند در كشور ايران شيوع مصرف بسيار بالايي دارند اين مواد مستقيما از گياه خشخاش به دست مي آيند و يا در آزمايشگاه از طريق يك سري مواد شيميايي توليد مي شوند. مخدر ها شامل موادي مانند ترياك، شيره، سوخته ترياك، هروئين، مرفين، كدئين و ترامادول مي شوند.
پيامد ها و عوارض اعتياد به مواد مخدراكثر عوارض جسمي كه به خاطر مصرف مواد مخدر به وجود مي آيند به واسطه فعل و انفعالات شيميايي كه در بدن روي مي دهد قابل پيش بيني مي باشد و اين عوارض در كوتاه مدت و بلند مدت تفاوت هايي با يكديگر دارند، به همين دليل آن ها را در دو بخش مختلف توضيح مي دهيم . اين عوارض در كوتاه مدت شامل موارد زير مي شوند:
عوارض كوتاه مدتايجاد حالت تيرگي و ابهام در ذهناحساس رخوت در بدنبروز مشكلات تنفسيحالت تهوع و استفراغيبوستسرگيجه و سردردخشكي دهانپيامد ها و عوارض اعتياد به مواد مخدر در دراز مدتزماني كه به صورت طولاني مدت مواد مخدر استفاده كنيد به خاطر وابستگي و اعتياد در بدن، عوارض و مشكلات جدي تري را ايجاد مي كند اين مشكلات موارد زير را در بر مي گيرد:
ضربان قلب نامنظم و افزايش خطر سكته قلبيتجربه يبوست و درد هاي شكمي شديدبروز اختلالات هورمونيتضعيف استخوان هاتجربه درد هاي نا مشخصدچار شدن به اختلالات روحي – رواني مانند افسردگي

منبع:كانون مشاوران ايران-پيامد ها و عوارض اعتياد به مواد مخدر، از مواد مخدر ها بيشتر بدانيد


برچسب: اعتياد,عوارض اعتياد,اعتياد به مواد مخدر،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۵۱:۲۸ توسط:دكتر جلالي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :